"היעדר גיבוי לשר הביטחון - תעודת קלון לממשלה הנוכחית"

ח"כ לפיד: "ההתקפה על יעלון מכוערת, מגונה ואלימה"; לפיד על דברי סמוטריץ': "פיגוע הסברתי לישראל"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, תקף היום (שבת) בחריפות את השתיקה של חברי הממשלה אל מול ההתקפות על שר הבטחון, בוגי יעלון: העובדה שאין קול חזק יותר מתוך הממשלה של גיבוי לשר הביטחון היא תעודת קלון לממשלה הנוכחית. הנהגה צריכה לחשוב על מה שמוסרי ונכון ולא על הפריימריז הבאים".

לפיד, שהשתתף היום באירוע שבתרבות ביקנעם בהנחיית איש התקשורת יואב לימור, סיפר על שיחתו אמש עם יעלון. כמו כן התייחס לפיד לדברים שאמר השבוע ח"כ סמוטריץ שמהווים לטענתו פיגוע להסברה הישראלית.

על ההתקפה על שר הביטחון בוגי יעלון אמר לפיד: "זו התקפה מכוערת, אלימה, מגונה על צה"ל ומערכת הביטחון. שוחחתי אתמול עם שר הבטחון יעלון. אמרתי לו שאני לא מהמפלגה שלו אבל אני מצדיע לו על העמידה המוסרית, חסרת הפשרות, על הדרך שבה הוא מתמודד עם ההתקפות עליו. אמרתי לו שזה בלתי נסבל ושנתמוך בו ושאנחנו מאחוריו. אני חושב שזה חוצה מפלגות, הדיון הוא לא בין ימין לשמאל אלא דיון בין אנשים מתונים ושפויים לבין אנשים קיצוניים מופרעים ואנחנו לא ניתן להם להרוס את המדינה הזאת."

בנוגע לסמוטריץ', אמר לפיד: "אני עוסק הרבה בהסברה בחו"ל, ואני אומר לך שסמוטריץ הוא פיגוע להסברה הישראלית. הוא מתייצב לצד שוברים שתיקה בהשמצת שמה של ישראל בחו"ל. אי אפשר רק לגנות את הדברים שלו אלא צריכים לנקוט נגדו צעדים".

"סודקים את החוסן של צה"ל"

ראש השב״כ לשעבר וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ יעקב פרי (יש עתיד), אמר היום "התוקפנות והשיח הנוכחי סודקים את החוסן של צה״ל ופוגעת בביטחון הלאומי שלנו. היא יכולה להביא את החברה הישראלית להתרסקות ולהתפרקות. מר ביטחון צריך להבין כי הוא נכשל. הממשלה היא ממשלת סיסמאות אך איננה ממשלת מעשים".

 ראש השב״כ לשעבר דיבר באירוע שבתרבות ברעננה בהנחייתה של ליאת רגב. ״השיח הציבורי בקרבנו הולך ומקצין. אנחנו נתקלים כמעט יום ביומו בהתקפות חסרות רסן על קברניטי הצבא. התוקפנות הזו יכולה להביא את החברה הישראלית להתרסקות ולהתפרקות״.

עוד אמר בנושא: ״אני מגנה בכל תוקף את ההתקפות על הרמטכ״ל. מדובר בקברניט, מנהיג מקצועי ומסור. אותה התלהמות חוצה גבולות וצריכה להדליק אצל כולנו נורה אדומה.

״ההנהגה הפוליטית בישראל היום לא מונעת את תהליך ההסתה והקיצוניות, היא יוצרת ומאיצה אותו. במקום להנהיג ולהביא לתחושת ביטחון בקרב אזרחיה, חברי הקואליציה נגררים אחרי הקיצוניים בחברה ומלבים את האש עוד ועוד״.

יעלון הוא איש ישר

ח"כ עפר שלח, חבר ועדת חוץ וביטחון, אמר היום: "שר הביטחון בוגי יעלון אינו זקוק לגיבוי ממני. יש לי ויכוחים לא מעטים איתו בענייני מדיניות ביטחון ומדיניות בכלל, אבל על דבר אחד אין חולק: יעלון הוא איש ישר, הפועל מתוך ערכים ומחוייבות עמוקה.

"ההתנפלות האלימה עליו לא התחילה בימים האחרונים. היא מהלך מקביל להתנפלות על הרמטכ"ל, בית המשפט העליון וקודם לכן גם נשיא המדינה. זוהי הקבוצה האלימה בירכתי הימין, שיש לה היום נוכחות של ממש גם במרכז הליכוד, ומאיימת על כל מה שממלכתי בישראל. המפלגה של מנחם ובני בגין, מרידור ומיכאל איתן, נלקחת בשבי על-ידי מי ששמים צלב של מטרה על שר הביטחון מהסיבה היחידה שהוא מגן על הבסיס הערכי והחוקי עליו עומד צה"ל. זה טירוף, והוא קורה לנגד עינינו. 

 

"ראש הממשלה פירסם תגובה מהוססת להגנת שר הביטחון שלו. כמו ה'ככה וככה' שלו בעניין הירי בחברון, כמו ה'כן ולא' שלו בעניין הנשיא או בית המשפט העליון. אין מה לצפות מנתניהו. האנשים ההגונים, מכל המפלגות, צריכים לתמוך עכשיו בבוגי יעלון - לא כי הוא צריך את זה, אלא כי המדינה צריכה".