הבנק המרכזי היפני: "לא נהסס לפעול כדי להשיג את היעד"

הרוהיקו קורודה, נגיד הבנק המרכזי היפני אמר כי הבנק עוקב בדריכות אחר ההשפעות השליליות של חוסר היציבות בשווקים הפיננסים ■ דבריו של קורודה נאמרו על רקע התחזקות הין היפני לשיא חדש של 17 חודשים, עניין שמעיב על הכלכלה המקומית

שינזו אבה / צילום: רויטרס
שינזו אבה / צילום: רויטרס

בעוד הין היפני מטפס היום (ב') לשיא חדש של 17 חודשים מול הדולר ונסחר סביב 107.6 ין לדולר, נגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה אמר היום כי הבנק לא יהסס לפעול כדי להשיג את יעד המחירים. על רקע דבריו של קורודה, הירידות במדד הניקיי היפני התמתנו.

קורודה, שנאם בכנס של בנקאים, אמר כי הבנק המרכזי יעקוב אחר ההשפעות השליליות של חוסר היציבות בכלכלה הגלובלית על הכלכלה של יפן ועל האינפלציה במדינה. לדבריו, "השווקים הפיננסים הגלובלים נותרו לא יציבים בעוד תיאבון היסכון של המשקיעים פחת בשל החשש מפני השווקים המתפתחים ויצאוניות הסחורות הגדולות".

קורודה הוסיף ואמר כי הבנק המרכזי "לא יהסס לפעול וליישם צעדים מקלים נוספים במידת הצורך, כדי להשיג את יעד האינפלציה". 

מדיניות ההקלה המוניטרית האגרסיבית בה נוקט הבנק המרכזי היפני, כוללת ריבית שלילית על הפיקדונות ותוכנית תמריצים במסגרתה רוכש הבנק אג"ח בהיקף של כ-85 טריליון ין מדי חודש. זאת במטרה להאיץ את קצב הצמיחה ולהשיג יעד אינפלציה של 2%. לכן, עולה השאלה האם מדיניות ההקלה המוניטרית של הבנק מסייעת להשגת יעדים אלו או רק מנפחת את השווקים הפיננסים? והאם בכלל נותרה לבנק תחמושת נוספת?