דיווח: חברי הפדרל ריזרב מתכנסים לישיבה "שלא מהמניין"

דיווחים בכלי התקשורת בארה"ב מדברים על כינוס "כמעט חירום" של הנהלת הפד ■ מיד לאחר הישיבה תיפגש ג'נט ילן עם נשיא ארה"ב וסגנו לעדכון מיוחד

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים היום (ב') על התכנסות שלא מן המניין של בכירי הפדרל ריזרב, כשלפניה תיפגש יו"ר הפד, ג'נט ילן, עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וסגנו ג'ו ביידן לעדכון כלכלי מיוחד.

הפגישה עם הנשיא וסגנו צפויה להתקיים והיום ומחר בשעה 14:00 שעון ניו-יורק תתקיים הישיבה עם הנהלת הפד.

חשאיות רבה אופפת את הסיבות לפגישה וסוכנויות הידיעות מעלות ספקולציות רבות, החל מפעולה מוניטרית אגרסיבית שלא הייתה על סדר היום עד היום ועד לאירוע משמעותי שעליו צריכים קברניטי הכלכלה האמריקאית לתת את הדעת שלא בדרך של שיחות דיסקרטיות שבדרך כלל מאפיינות אותו.

בפגישה בפדרל ריזרב יקחו חלק כל ראשי הבנק במדינות השונות שהוזמנו אליה לפי הפרוטוקול בהליך שנקרא "הליך מזורז".

לציין כי הפעם האחרונה שננקט הליך כזה בפרוטוקול היה בחודש נובמבר האחרון כשמיד לאחר הפגישה ועדכון הנשיא וסגנו, הועלתה הריבית בארה"ב באופן לא צפוי.

ה"חשדות" גוברים בוול סטריט בשל העובדה שמיד לאחר הפגישה בפד תיפגש ילן עם הנשיא וסגנו לפגישה שלא מהמניין ובשל העובדה שמדובר במנהיג העולם החופשי שיש לו לא מעט עיסוקים אחרים, עולות תיאוריות רבות ומגוונות.

לציין כי בתקופה האחרונה מדברת ילן ובכירי הפד על סיכונים גדולים לכלכלה העולמית אולם הנתונים בארה"ב דווקא מצביעים על התאוששות מתונה של הכלכלה המקומית. עוד יש לזכור כי בשל ההתאוששות של הכלכלה האמריקאית גוברות הדרישות (בעיקר מהמערכת הפיננסית) להעלות ריבית אולם הכלכלנים מעוניינים לשמור על ריבית נמוכה כדי לתמוך בחזרה לצמיחה של הכלכלה הגלובלית.