הנפט זינק ביותר מ-4% בעקבות הסכמה בין סעודיה לרוסיה

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס מדווחת על הסכמה בין סעודיה לרוסיה על הקפאת התפוקות והותרתן ברמה הנוכחית ■ מחירי הנפט מזנקים אל מעבר לרמת 42 הדולרים לחבית

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ב-17 לחודש יפגשו ראשי 16 המדינות הגדולות המפיקות נפט בדוחה במטרה להגיע להסכמה סביב נושא הקפאת התפוקות כדי לעצור את ההידרדרות במחירי הזהב השחור.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, רוסיה וסעודיה הגיעו להסכמה כך שיציגו עמדה מתואמת בוועידה בדוחה, עמדה שתתמוך בהקפאת המכסות. על פי הדיווח באינטרפקס, שתי המדינות הסכימו להקפיא את התפוקות גם אם איראן לא תצטרף למהלך, עמדה תמוהה למדיי כי הרי אם כל המדינות יקפיאו את התפוקות להוציא איראן הרי שהיא תיכנס ברגל גסה לחלל שיווצר אצל הלקוחות ותספק להם נפט במחירים נוחים יותר, מה שימלא את קופתה על חשבון סעודיה ורוסיה שעצמה משוועת למטבע זה.

בעקבות הדיווחים הללו מזנק נפט  ביותר מ-4% וחבית נפט נסחרת ברמה הגבוהה מ-42 דולר לחבית. לציין כי היום אמר שר האוצר הרוסי כי הרמת מחירים כזו של הנפט הרי שהגירעון של ממשלתו צפוי להסתכם ב-3%. כמובן שאם מחירי הנפט יהיו נמוכים יותר הגירעון יהיה גבוה יותר ולהיפך.

נתונים אלה שהציג שר האוצר הרוסי כמו גם המשך העליות במחירי הנפט תומכים בכלכלת רוסיה שמשוועת למטבע זר בעקבות הסנקציות שהטיל עליה המערב. קיימות הערכות בשווקים שלאחר עידן אובמה בבית הלבן, פוטין ינסה לנצל את חוסר ניסיונו של נשיא חדש שיבחר כדי ללחוץ על המערב להקל בעוצמת הסנקציות שהוטלו על רוסיה.