גם ענבל אור ברשימה: האנשים שחייבים לשלי נרקיס 37 מיליון ד'

נחשפה הצהרת ההון שהגיש שלי נרקיס והוצגה לחוקרים במסגרת פרשה 512 - ובה נחשפו קשריו עם ארגוני הפשיעה ■ בין החייבים גם מעצב האופנה אלי טהרי ואיש העסקים אלי רייפמן

37.5 מיליון דולר - זה הסכום שחייבים הנושים לשלי נרקיס, "הבנק של ישראל" ומלך השוק האפור, כפי שעולה ממסמכי הצהרת ההון שלו שהגיעו לידי וואלה! NEWS ונחשפים לראשונה. אותה הצהרת הון עניינה במיוחד את חוקרי להב 433, בעת שאלה בדקו את הפשיעה הכלכלית בפרשה 512. במסגרת הפרשה התגלה כי נרקיס הוא אחד המלווים הגדולים בארץ, וכי קשריו עם ראשי ארגוני הפשיעה הגדולים ביותר בישראל הדוקים.

נרקיס, ששמו הוזכר כאחד שהלווה כסף ליזמית הנדל"ן ענבל אור סכומי-עתק, היה אחת הדמויות המרכזיות בעת חקירת הפרשה הגדולה בלהב 433. מאיר אברג'יל, זאב רוזנשטיין, יצחק אברג'יל ואחרים היו חלק מחבריו של נרקיס בדרך להפיכתו למלך הבלתי מעורער של השוק האפור בישראל.

המסמכים חושפים כי גם כיום ממשיך נרקיס, תוך הקפדה יתרה לא לעבור על החוק, להלוות לנושים סכומים אסטרונומיים, כאשר אותו סכום לו חייבים - 37.5 מיליון דולר - הוא רק הסכום שדווח למס הכנסה.

נרקיס מחזיק בנכסי נדל"ן גדולים בקריית אריה ובירושלים; בבית מידות בכפר שמריהו בשווי 3.75 מיליון דולר, שמשועבד לחוב של מעצב האופנה בעל השם העולמי אלי טהרי; ובירושה בשווי של 2.2 מיליון דולר. בנוסף לכך, לנרקיס יש שתי דירות בצפת בסך 200 אלף דולר, תקבולים בשווי של 4 מיליון דולר המשועבדים על שם טהרי ו-5 כספות שתכולתן לא פורטה.

בסך-הכול, לפי הצהרת ההון של נרקיס, הכסף ה"לבן" שדווח למס הכנסה מסתכם בכ-52 מיליון דולר.

פריחתו של נרקיס, כך לפי הערכות מודיעיניות של המשטרה, החלה בניהול שוק אפור מפוקפק במיוחד ובקשר ישיר עם ארגון הפשיעה הגדול ביותר במדינה, ארגונו של יצחק אברג'יל. חלק מן הנושים של נרקיס כוללים, בין השאר, את ענבל אור ואת איש העסקים אלי רייפמן, ובעבר הוא אף החתים את איש הנדל"ן בועז יונה, שעמד במרכז פרשת חפציבה.

עוד עולה מהמסמכים כי לאורך השנים העביר נרקיס סכומי כסף נכבדים לראשי ארגוני פשיעה דוגמת מאיר אברג'יל. לפי עדותו במשטרה, הוא לא דרש להחזיר את החוב. "אני חבר גם של מאיר אברג'יל וגם של זאב רוזנשטיין", העיד נרקיס במשטרה, "גם אם מאיר ירצה להחזיר את הכסף, אני לא אקח".

נרקיס, שברבות השנים ירש את מעמדו כמלך השוק האפור מבני רביזדה, הצהיר כי התקבולים ממימוש בית בכפר שמריהו הם על שמו של טהרי, בסך של 4 מיליון דולר. ואכן, הווילה בכפר שמריהו רשומה על שמו של טהרי, ולא על שמו של נרקיס עצמו.