"הון שלטון עיתון"? היכונו לחתונת השנה

עכשיו יש גם תאריך: ב-20 ביוני יינשאו יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ובתו של ליאוניד נבזלין

נבזלין ואדלשטיין / צילום: שוקה כהן
נבזלין ואדלשטיין / צילום: שוקה כהן

"הון שלטון עיתון"? היכונו לחתונת השנה

עכשיו יש גם תאריך: ב-20 ביוני יינשאו יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ובתו של ליאוניד נבזלין

מוזמנים יקרים, הכינו את המרקרים לסימון תאריך חשוב: ב-20 ביוני יינשאו יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד), עם אירינה נבזלין, יו"רית מוזיאון בית התפוצות ונשיאת קרן נדב, קרן פילנטרופית של משפחת נבזלין.

עבור אדלשטיין יהיו אלה נישואים שניים. לאשתו הראשונה, טטיאנה (טניה) הוא נישא בברית-המועצות, בהיותו מסורב עלייה. לפני מעט יותר משנתיים נפטרה טטיאנה ממחלת הסרטן. לאחר מותה החל הקשר שלו עם נבזלין, בתו של המיליארדר ליאוניד נבזלין, ש"פורבס" העריך ב-2014 את הונו ב-5.2 מיליארד שקל. נבזלין הוא גם המו"ל של מגזין "ליברל" ובעל החזקות בעיתון "הארץ". 

באוקטובר 2015 עבר אדלשטיין להתגורר עם אירינה נבזלין בהרצליה פיתוח ,ובפברואר השנה הם הודיעו על אירוסיהם. לנבזלין, בשנות ה-30 לחייה, יש שני ילדים קטנים, וגם לאדלשטיין בן ה-57 יש בן ובת מנישואיו הראשונים. 

חתונת השניים צפויה להיות המתוקשרות, ובנוכחות ראש הממשלה, נשיא המדינה, כל השרים וחברי הכנסת וכן בכירים מעולם העסקים.

בהזמנה לחתונה לא צוין מיקומה, כנראה מסיבות ביטחוניות. לפי הדיווחים, למרות העושר והפרסום של הזוג, החתונה צפויה להיות צנועה יחסית. 

נבזלין ואדלשטיין / צילום: שוקה כהן
 נבזלין ואדלשטיין / צילום: שוקה כהן

ברונפמן ומאבקו ב-BDS

הציע למשרד החוץ: "הקשיבו ליהדות התפוצות"

איש העסקים מתיו ברונפמן הגיע לפגישות בישראל. בין הפגישות הוא גם פגש את סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), ומנכ"ל המשרד, דורי גולד, לקראת כנס לימוד FSU הגדול בעולם, שייערך בסוף השבוע במוסקבה בהשתתפות למעלה מ-2,000 יהודים מאזור מוסקבה. בפגישה נכחו גם יו"ר לימוד FSU, חיים צ'סלר; ומנכ"ל לימוד FSU, רומן קוגן.

על הרקע הזה אמר ברונפמן כי "ממשלת ישראל חייבת לעשות שימוש נכון ומושכל ביהדות התפוצות במטרה להילחם ב-BDS".

לדבריו, "אחד האתגרים המרכזיים לקהילות יהודיות בגולה הוא לעבוד מול פוליטיקאים ודיפלומטים בישראל, למרות הפרספקטיבה השונה. פרספקטיבה היא דבר בעל ערך. לא שאנו יכולים או צריכים לומר לישראלים מה לעשות, אבל אני סבור שהם צריכים להקשיב למה שיש לנו להגיד על האופן שבו הפעולות שלהם משפיעות על היכולת שלנו לסייע להם במסע שלהם ללגיטימיות בפורומים של האו"ם, האיחוד האירופי ועוד. אני חושב שהם חייבים לפחות להקשיב ולהבין את הפרספקטיבה של קהילת היהודים בגולה".

ברונפמן, יחד עם שולם פישר, הוא בעל השליטה בחברת ההחזקות ישראלום, וכן הם מחזיקים בזיכיון של איקאה בישראל. באמצעות ישראלום, ברונפמן ופישר מחזיקים גם בשפע לוגיסטיקה הבורסאית. בעבר החזיק ברונפמן בבנק דיסקונט.

ברונפמן, חוטובלי, צ'סלר וקוגן / צילום: לירן וייס
 ברונפמן, חוטובלי, צ'סלר וקוגן / צילום: לירן וייס

הדרך ללוד עוברת במירוץ

לרגל המעבר לשם, בכירי UMI באו למירוץ העירוני

לקראת המעבר הצפוי של מטה הנהלת החברות UMI ו-Avis ללוד במהלך החודשים הקרובים, השתתפו יואב הורוביץ, מנכ"ל אוויס ומשנה למנכ"ל UMI, וגלית עיני, סמנכ"לית שיווק מכירות של UMI, יחד עם עוד כ-25 מעובדי החברות UMI ו-Avis, במירוץ השלישי השנתי של העיר לוד. 

הורוביץ הראה שאף שחלפו הרבה שנים מאז ששירת בסיירת מטכ"ל, הוא עדיין בכושר, והשתתף במקצה של 10 ק"מ. גלית עיני, בתו של בעלי UMI, דוד עיני, הסתפקה במקצה של ה-5 ק"מ.

הורוביץ, חבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היה אמור להתמנות בסוף 2014 למזכיר הממשלה לאחר התפטרות הראל לוקר, אבל בחר שלא להיכנס לתפקיד זה. למרות זאת, הוא היה מעורב מאוד בהרכבת הקואליציה הנוכחית.

Plus500 חוגגת על חשבון ברצלונה

לחברה יש הסכם חסות עם אתלטיקו ב-30 מיליון דולר לשנתיים. אתמול היא זכתה לפרסום עבורו שילמה

ישראל ושחקניה אינם בצמרת הכדורגל העולמית, אבל לפחות בעסקים שסביב הענף, חברות ישראליות דווקא מוצאות את מקומן. אתמול (ד') אתלטיקו מדריד רשמה הישג גדול כשגברה 2-0 על קבוצת הפאר של ברצלונה ועלתה על חשבונה לחצי גמר ליגת האלופות. על חולצות שחקני אתלטיקו התנוסס הלוגו של נותנת החסות - Plus500 הישראלית, שעוסקת במסחר מקוון בחוזי הפרשים על ניירות ערך וסחורות (CFD).

Plus500 היא בעלת החסות הראשית של הקבוצה ממדריד: בתחילת 2015 נחתם הסכם לשנתיים בהיקף של 30 מיליון דולר. בין האוהדים המאושרים של הקבוצה נמנו גם בכירי הקבוצה הישראלית, שהגשימו חלום ילדות שלהם - להיות ספונסרים של קבוצה בולטת בכדורגל העולמי.

בחברה יש מי שרואים במפגש, מבחינת נותני החסות, גם מעין דרבי מזרח-תיכוני: ברצלונה בחסות קטאר מול אתלטיקו בחסות חברה מישראל. אתמול ישראל היא שניצחה.

בסוף החודש יסיים גל הבר, אחד ממייסדי החברה, את תפקידו כמנכ"ל, וייכנס במקומו אסף אלימלך, האחראי כיום על החברות-הבנות.

Plus500 הייתה אמורה להימכר לפלייטק במהלך השנה שעברה תמורת כ-460 מיליון פאונד, אבל עסקה זו לא יצאה אל הפועל, מאחר שלא נתקבל אישור הרגולטור הבריטי. כמו פלייטק, Plus500 נסחרת בלונדון, וכיום שוויה עומד על כ-650 מיליון פאונד (כ-925 מיליון דולר).

את 2015 סיימה החברה עם הכנסות של כ-276 מיליון דולר, עלייה של 20.4% מ-2014. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-8.6% לכ-133 מיליון דולר, והרווח הנקי הסתכם ב-96.6 מיליון דולר - ירידה של 5.8%.

אנטואן גריזמן שולח עוד כדור לרשת ברצלונה. דרבי מזרח תיכוני / צילום: רויטרס
 אנטואן גריזמן שולח עוד כדור לרשת ברצלונה. דרבי מזרח תיכוני / צילום: רויטרס

השגרירה, בן זוגה וחגיגת הנדל"ן הישראלית באתיופיה

א.ב מתכננים בדרך לפרויקט ענק באתיופיה. המתווך: סרקאלם אדיג, בן זוגה של שגרירת ישראל שם

בליינש זבדיה היא מהסיפורים היפים של הציונות. מי שגדלה בכפר במחוז גונדר באתיופיה, ועלתה לישראל בגיל 17, חזרה למדינה כשגרירת מדינת ישראל.

כעת בן זוגה, סרקאלם אדיג, מקדם מהלך לשילובם של יזמי נדל"ן ישראלים באתיופיה. מלכתחילה ממשלת אתיופיה חיפשה שותפות בנושא עם סין, לבניית נדל"ן למגורים ואזורי תעשייה. מדובר בתוכניות שאפתניות, לבניית 2.4 מיליון דירות חדשות, מתוכן 900 אלף בבירה, אדיס אבבה, וכן 8 פארקי תעשיה, כחלק מתוכנית ממשלתית לתיעוש המדינה. אלא שנראה כי האתיופים התאכזבו מהשותפים למיזם. אמנם הסינים פעלו מהר, אבל כנראה לא באיכות לה ציפו שם.

כאן נכנס לתמונה בן זוגה של השגרירה וחיבר בין הממשלה האתיופית לקבוצת א.ב מתכננים, כאשר אדיג מקדם יוזמה לחבילת הטבות למשקיעים ישראלים, יחד עם סגן השגרירה, ליאו וינובצקי.

א.ב מתכננים היא חברת תכנון אדריכלית מהגדולות בישראל, ונמצאת בבעלות משותפת של מספר קיבוצים. המנכ"ל שלה הוא קובי בוגין. הקבוצה חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת הענק TIRET הפועלת בתחום הבנייה, כדי להשלים את הידע החסר לעולם הנדל"ן האתיופי בבנייה לגובה של רבי-קומות, פיתוח סביבתי ותכנון ואספקת שירותים נלווים התומכים בקהילה.

לדברי דפנה רגב, מנהלת הפיתוח העסקי בא.ב מתכננים, "כלכלת אתיופיה היא בעלת קצב צמיחה מהיר. ענף הבנייה במדינה השיג צמיחה של יותר מ-30% בשנתיים האחרונות. לפי התחזיות, הוא ימשיך לצמוח בקצב שנתי של 11.6%. ממשלת אתיופיה מספקת תמריצים רבים למשקיעים בענף, ביניהם אישור פרויקטים והקצאת קרקעות ללא תשלום". 

אדיג ואנשי א.ב. מתכננים / צילום: חלי אסף
 אדיג ואנשי א.ב. מתכננים / צילום: חלי אסף

יש 100 מיליון ישראלים שחיים

ככה לפחות חושבים בהודו, בשל הישגי ההיי-טק המקומיים

בתקופת ברית-המועצות שררו יחסים קרירים בין ישראל להודו, אבל ימים אלה חלפו עברו להם, ואנו בעיצומו של ירח דבש בין המדינות, שהתעצם מאז נבחר ב-2014 נרנדרה מודי לתפקיד ראש הממשלה.

במסגרת זו מתחזקים העסקים בין המדינות, ועל רקע זה יזם משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות' יום עיון בנושא "עשיית עסקים בהודו" בשיתוף Nishith Desai Associates ההודי, אחד מחמשת משרדי עורכי הדין הגדולים בתת-היבשת. 

עו"ד בנימין גרוסמן, שותף במשרד הישראלי, אמר כי "מנקודת מבט של ישראל, השוק ההודי נראה כ'אינסופי' המייצר הזדמנויות 'אינסופיות'. גודל השוק העצום של הודו, הביקוש לטכנולוגיה וחדשנות והיוזמות החדשות של ממשלת הודו, המעודדות שיתופי-פעולה טכנולוגיים בין חברות הודיות וחברות מישראל, יוצרים הזדמנות למדינת ישראל להרחיב ולגוון את שווקי היעד הטכנולוגיים מעבר לעמק הסיליקון למרכזי טכנולוגיה חדשים וצומחים בהודו כבנגלור, פונה, אהמדבאד ומקומות נוספים בהודו ולהגדיל במהירות את שווקיה הטכנולוגיים במכפילים משמעותיים".

עו"ד נישית דסאי מהמשרד ההודי דיבר על התהודה הרבה שיש לטכנולוגיה הישראלית בהודו, ואמר כי לפי רמתה, חושבים שם שחיים לפחות 100 מיליון ישראלים.

עוד נכחו באירוע: ענת ברנשטיין-רייך, יו"רית לשכת המסחר ישראל-הודו; רביב בירון, נשיא הלשכה; נציגי שגרירות הודו בישראל, נציגי משרדי החוץ והכלכלה; יוני בן-זקן, עד לאחרונה הנספח המסחרי בשגרירות ישראל בדלהי; דוד קינן, סגן יו"ר לשכת המסחר הודו-ישראל; נציגי אוניברסיטאות בן-גוריון וחיפה; ומנהלי חברות הפועלות בהודו.

דסאי וגרוסמן / צילום: איל פרידמן
 דסאי וגרוסמן / צילום: איל פרידמן