הטיפ היומי: בנק אמריקאי שמתגמל את המשקיעים

בנק לאומי: "השילוב של התמחור הזול יחסית של מניית וולס פארגו בהשוואה לעבר, תשואת הדיבידנד (מעל 3%), תיק ההלוואות האיכותי וההנהלה השמרנית של הבנק, הופכים את המניה להזדמנות מעניינת מאוד להשקעה"

Wells Fargo / צילום: בלומברג
Wells Fargo / צילום: בלומברג

בנק וולס פארגו  (Wells Fargo) נסחר בבורסת ניו יורק בשווי של 248 מיליארד דולר. הבנק נוסד ב-1852, וכיום יש לו 8,643 סניפים. לבנק דירוג A מסוכנות הדירוג S&P, הדירוג הגבוה ביותר מבין הבנקים בארה"ב.

וולס פארגו נהנה מנוכחות דומיננטית ומובילה בכל תחומי הפעילות הבנקאית - אשראי לעסקים קטנים, משכנתאות, פיקדונות וניהול השקעות ונכסים פיננסיים. מבחינת פילוח הכנסות, החטיבה הצרכנית מהווה 60% מהכנסות הבנק, החטיבה המסחרית מהווה 25% וחטיבת ניהול ההשקעות הגלובלית מהווה 15% מכלל ההכנסות. כל תחומי הפעילות הציגו צמיחה נאה ברבעון האחרון ביחס לרבעון המקביל.

הבנק בולט לחיוב מול שאר הבנקים הגדולים בארה"ב במספר מדדים פיננסיים. וולס פארגו הוא הבנק "הרזה" ביותר במערכת הבנקאית בארה"ב, עם יחס יעילות תפעולית של 57%, בהשוואה לממוצע של 65% בענף. נוסף על כך, הוא מצליח להציג את התשואה הגבוהה ביותר על ההון העצמי, עם 12.8% בהשוואה לממוצע של 9.5%. הבנק מציג גם את יחס הלימות ההון מסוג רובד ראשון (Tier 1) הגבוה ביותר במערכת הבנקאית - 11.4% - לעומת ממוצע של כ-10% בקרב הבנקים הגדולים בארה"ב.

וולס פארגו ידוע במדיניות תגמול בעלי מניותיו. המאזן הפיננסי השמרני בשילוב עם יחס הלימות הון גבוה מאפשרים לו לתגמל אותם, בשונה מבנקים אחרים בארה"ב, שטרם הגיעו ליחסי הלימות הון מספקים.

לשם המחשה, במהלך 2015 השיב הבנק סך כולל של 12.3 מיליארד דולר לבעלי מניותיו: 8.8 מיליארד דולר כדיבידנד ו-3.5 מיליארד דולר כרכישה עצמית של מניות.

כיום נסחרת מניית הבנק במכפיל הון עצמי של 1.46, זאת בהשוואה ל-1.8 על ההון העצמי בשנתיים האחרונות. הסיבות העיקריות לפסימיות של השוק הן הדחייה במהלך העלאות הריבית שהיה צפוי השנה, וכן העלייה ברמת סיכון האשראי של הבנק כתוצאה מהירידה החדה במחירי הנפט.

נדגיש כי החשיפה הכוללת של וולס פארגו לאשראי בתחום הנפט והגז עומדת על 17.4 מיליארד דולר, חשיפה זניחה ביותר מכלל תיק האשראי (885 מיליארד דולר) שלו. השילוב של התמחור הזול יחסית של מניית הבנק בהשוואה לעבר, תשואת הדיבידנד (מעל 3%), תיק ההלוואות האיכותי וההנהלה השמרנית של הבנק, הופכים את המניה להזדמנות מעניינת מאוד להשקעה.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך ייעוץ בהשקעות, בנק לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם