בלוגרים קראו לה "חוטפת ילדים", עו"ד קליין תבעה ורוששה

השניים חויבו לפצות את עורכת הדין בגין פרסומי לשון הרע חמורים - 500 אלף שקל למוטי לייבל ו-300 אלף שקל ללורי שם-טוב ■ מה הם כתבו עליה שהוביל להכרעה משפטית זו? ■ מדריכים בתחום

עו"ד חווה קליין / צילום: עדי הררי
עו"ד חווה קליין / צילום: עדי הררי

בית משפט השלום בתל-אביב נתן אתמול (א') פסק דין, המחייב את הבלוגרים מוטי לייבל ולורי שם-טוב לשלם לעורכת הדין חווה קליין פיצויים בגין פרסומי לשון הרע חמורים אודותיה. השניים, שלא הגישו כתבי הגנה, חויבו ב-500 אלף שקל (לייבל) וב-300 אלף שקל (שם-טוב), כולל הוצאות ושכר-טרחה לעורכי דינה של התובעת. 

עו"ד קליין, שיוצגה בידי עורכי הדין אמיר טיטונוביץ (גילוי נאות: כותב פרילאנס ב"גלובס") ואפרת אזולאי, הגישה את התביעה בגין פרסומים רבים שנעשו על-ידי לייבל ושם-טוב בבלוגים וגם בדפי הפייסבוק שלהם.

לייבל, למשל, פרסם אזהרה לציבור מפני עו"ד קליין והאשים אותה בגניבה, בעושק ובמירמה, בהזנחת לקוחותיה, בגביית שכר-טרחה ללא הצדקה ובהחזקת תיקים של לקוחות "כבני-ערובה". לייבל אף טען כי קליין "מספקת סחורה (ילדים) למוסדות", כלומר: ממש חוטפת אותם ומתנגדת עקרונית להחזרתם של להוריהם הביולוגיים - טענה שכמובן הוכחשה ונטענה כשקרית על-ידי עו"ד קליין. 

לפי הכרעת הדין, שם-טוב הייתה מתונה יחסית ללייבל ופרסמה כמות קטנה בהרבה של דברי לשון הרע חמורים אודות עו"ד קליין. 

בית המשפט חייב את שני הבלוגרים למחוק מהאינטרנט את כל הפרסומים שבגינם הוגשה התביעה, באופן שלא יהיה ניתן להגיע אליהם או לקרוא אותם בדרך כלשהי ובאמצעות מנוע חיפוש כלשהו. בנוסף חויבו השניים לפרסם תיקון של כל דברי לשון הרע, על חשבונם ובאותם המקומות ובאותה מידת הדגשה שבהם פורסמו במקור.