לא תאמינו כמה זהב חילצה אפל מאייפונים ממוחזרים

פרויקט המחזור של אפל ששווה הון: הצצה לתהליך שמאפשר לחלץ עשרות אלפי טונות של חומרי גלם יקרים, ובהם זהב טהור, מתוך מכשירי אייפון ישנים שמוחזרים לענקית הטכנולוגיה ומניבים לה לא מעט רווחים

מסתבר שבמכשיר האייפון הישן שלכם, יש כ-30 מיליגרם זהב. אומנם מדובר בכמות קטנה שקשה מאד לחצוב החוצה באמצעים ביתיים, אבל במצטבר משתלם לחברת אפל לפרק לגורמים את משקולות הנייר שלכם, שפעם היו המכשיר הכי מהיר והכי משוכל בשוק.

החברה דיווחה כי במהלך 2015 היא הצליחה לחלץ בערך טון של זהב מאייפונים ישנים בשווי כולל של 40 מיליון דולר. בשביל חברה שמרוויחה 18 מיליארד דולר ברבעון אחד, הזהב ספציפית הוא באמת כסף קטן. מה שכן, המספרים מדגימים, את יכולות המחזור המרשימה של אפל.

בחודש שעבר אפל הציגה את ליאם - רובוט שיודע לפרק אייפון לגורמים בשביל להפריד את החלקים והחומרים שממנו הוא עשוי.

ליאם מסוגל לפרק 1.2 מיליון אייפונים בשנה - כאשר כרגע פועלים שני אבות טיפוס של הרובוט בקליפורניה ובהולנד. אפל לא פירטה כמה אייפונים היא פירקה עם ליאם או בטכנולוגיות הישנות יותר, אך אמרה שכלל המוצרים שהגיעו אליה למחזור במהלך 2015 שקלו יחד כמעט -40,000 טון. מתוכם בסך הכל חולצו כמעט 28 טון של חומרים. למעט זהב, אפל חילצה גם פלדה, פלסטיק, זכוכית, אלומיניום, נחושת וחומרים נוספים, שחלקם כנראה ישמשו כחומרי גלם למוצרים הבאים שלה, או ייעשה בהם שימוש אחר, במקום לזרוק אותם לאתרי פסולת. כל המהלך נועד להראות לעולם עד כמה אפל ידידותית לסביבה.