סמנכ"לית משרד התקשורת תנהל את הקמת המיזוג הרגולטורי

תמי לשם תהיה אמונה על התקנים הנדרשים בגוף החדש, שיוקם ממיזוג של הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין ■ ועדת הכלכלה תדון בקידום החוק, שעבר עד כה כמה גלגולים, לאחר הפגרה

סמנכ"לית משרד התקשורת, תמי לשם, תנהל את הליך הקמת המיזוג הרגולטורי של הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. ל"גלובס" נודע כי כך החליט מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר.

לשם היא חברה מטעם המשרד בוועדת ההיגוי, שנועדת כבר חודשים ארוכים על-מנת לקבוע את המבנה של הגוף הרגולטורי המאוחד, הידוע בשם "ברית המועצות".

לשם היא סמנכ"לית משאבי האנוש של משרד התקשורת ונחשבת לדמות דומיננטית במשרד. בעוד שוועדת ההיגוי לא הגיעה עדיין לשלב גיבוש כמות העובדים שהגוף החדש יכלול, לשם תהיה אמונה על התקנים הנדרשים בגוף החדש, תוך התבססות על המודלים הקיימים היום ברשות השנייה ובמועצת הכבלים והלוויין.

לשם אמורה לשמש כפרויקטורית לנושא, ועל-פי גורמים במשרד התקשורת, לא יישכר לטובת העניין גורם חיצוני, לאור העובדה שלא מדובר במספר תקנים רב שיידרש לגוף המאוחד.

לאורך השנים עבר החוק המדובר מספר גלגולים, והוא אף עבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. על-פי הבטחתו של המנכ"ל פילבר, בכוונתו להעביר את החוק במלואו עד לסוף המושב הנוכחי של הכנסת. אם עד לסוף הכנסת הזו לא יעבור החוק בקריאה שנייה ושלישית, לא יחול על חוק זה דין הרציפות, ויהיה צורך להעבירו מראשיתו בקריאה ראשונה. עם שובה של הכנסת מהפגרה, צפויה ועדת הכלכלה לקיים דיון נוסף בעניין, לאחר שכבר נועדה פעמיים בנושא.

חילוקי הדעות מול ועדי העובדים וההסתדרות מהווים מכשול ליציאתה לפועל של היוזמה, שכן ככל הנראה בסופו של דבר יהיה צורך בפיטורי עובדים או בשינוי תנאי העבודה של אחרים - בעיקר בתוך הרשות השנייה. זאת, בשל העובדה שהגוף הרגולטורי הממוזג יתקפל אל תוך משרד התקשורת, והעובדים יעברו מהגוף הסטטוטורי להיות עובדי המשרד.

מיד אחרי החג יחלו במשרד התקשורת בסבב דיונים נוסף מול ההסתדרות על תנאי העובדים, שהכריזו על סכסוך עבודה.

במשרד התקשורת אישרו את הדברים.