המעילה בבורסה ליהלומים: האם קרובי היהלומן מסתירים מיליונים?

במשטרה חושדים כי בני משפחתו של חנן אברמוביץ' מסתירים מיליוני שקלים מהכספים שנגנבו לכאורה, והם צפויים להיחקר ■ מנכ"ל הבורסה ליהלומים, אלי אבידר: "הונאה שתוכננה מראש; זה נוכל שמקומו בכלא"

יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו
יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו

החשד למעילת ענק בבורסה ליהלומים: במשטרה חושדים כי בני משפחתו של חנן אברמוביץ', היהלומן שנעצר אמש (ג') בחשד לגניבת סחורה בשווי עשרות מיליוני דולרים, מסתירים אצלם מיליוני שקלים מהכספים שנגנבו לכאורה.

הבוקר (ב') צפויים להיחקר מספר בני משפחה בעקבות החשדות, ובמקביל יובא אברמוביץ' לדיון בהארכת מעצרו. החשד למעילה נחשף אמש לראשונה בחדשות 2.

"מדובר בהונאת ענק של אדם שתכנן את זה הרבה זמן מראש, זה נוכל שמקומו בכלא", אמר הבוקר בשיחה עם חדשות 2 Online אלי אבידר, מנכ"ל הבורסה ליהלומים. "הוא ניצל את הקוד האתי של חברי הבורסה".

לדברי אבידר, השמועות הראשונות על חשד למעילה החלו כבר לפני מספר חודשים, לאחר שאברמוביץ' לא שילם לכאורה את חובותיו. "אנחנו לא היינו מודעים לזהף אבל בעלי החוב התחילו איתו דיאלוג, והוא בעצם גרר אותם במשך כ-7 חודשים", סיפר אבידר. "כשהוא לא הגיע אתמול לבוררות, כבר היה ברור שמדובר בהונאה".

"מערכת הבורסה בנויה על אמון בין החברים, שכדי לבסס אותו אתה צריך להוכיח את עצמך במשך המון שנים", מסביר אבידר. "עד שאתה מתקבל להיות חבר בבורסה, אתה צריך לעבוד בענף היהלומים במשך 8 שנים. עוברים בדיקות פוליגרף לאורך שנים ובודקים האם אי-פעם הונית מישהו או גנבת. מי שלא עובר את הפוליגרף, לא מתקבל להיות חבר בורסה".

"חנן אברמוביץ' הוא נוכל, ולשמחתנו אין הרבה כאלה", הוסיף אבידר. "זו פעם ראשונה בהיסטוריה שלנו של הונאה בסדר גודל כזה. לא ניתן להעלים סכום פנומנלי של עשרות מיליוני דולרים בלי להשאיר זכר. אנחנו בטוחים שהאיש החביא יהלומים וכסף, והמשטרה יכולה למצוא אותם בתהליך די פשוט ומהיר".

 

בהודעה שפרסמה הנהלת הבורסה ליהלומים אמש נטען כי בדיקתה בנושא החלה לאחר שהוגשה לה תלונה נגד החברה שבבעלות היהלומן אברמוביץ', לפיה היא חייבת תשלומים בסכום של עשרות מיליוני דולרים עבור סחורות שנקנו ממספר יהלומנים. לאחר מספר פגישות בוררות בנושא בתוך הבורסה עצמה הועברה תלונה למחלקה המשפטית של הבורסה, והיא זו שביקשה לפתוח בחקירה פלילית.

בבורסה ליהלומים ברמת-גן נתלו מודעות עם תמונתו של אברמוביץ', ונכתב בהן כי "כל מי חייב כספים ו/או סחורות לחבר הבורסה מר חנן אברמוביץ', או מי שהנ"ל חייב לו כספים ו/או סחורות, מתבקש להודיע על כך מיידית במחלקה המשפטית".