גינדי החזקות תובעת מיליון שקל מדיירי "שרונה" בגין לשון הרע

טוענת כי הנתבעים הגישו נגדה תלונת-סרק למשטרה בטענה לגניבת חשמל ופרסמו זאת בפומבי, בחוסר תום-לב ובידיעה כי אין בכך אמת, במטרה להפעיל עליה לחץ פסול ■ בתוך כך, דיירי המתחם דורשים להפסיק את פעילות שרונה מרקט וטוענים: אין למתחם רישיון עסק

מתחם שרונה/ צילום:תמר מצפי
מתחם שרונה/ צילום:תמר מצפי

חברת גינדי החזקות הגישה תביעת דיבה על סך מיליון שקל נגד נציגות דיירי "שרונה" בגין שקרים ותלונת-סרק במשטרה, לטענתה. 

לטענת גינדי, בימים האחרונים נציגות דיירי מתחם שרונה יצאו בהאשמות חסרות שחר כנגד חברת גינדי על "גניבת חשמל מהדיירים", כלשונם.

נציין כי גינדי החזקות אינה הבעלים של הנכס המדובר (WeWork - הנכס בבעלות מלאה של אמפא) ואף הייתה זו שהודיעה לדיירים על הנושא וחיברה בין הצדדים שאמורים להעביר את הכסף ביניהם.

לטענת התובעת, "מזה זמן רב שנציגות דיירי מתחם שרונה עושה הכול על-מנת לפגוע בשמה הטוב של חברת גינדי ובמתחם שרונה מרקט, אינה בוחלת באמת או במעשים ובעצם עושה כל שביכולתה לפגוע בנכסם שלהם ובערך הדירות, תוך יצירת מצג-שווא ובידיוני כאילו היו גרים בבניין מתפורר ולא באחד מהפרויקטים המרהיבים במדינת ישראל, והכול תמורת בצע וניסיונות סחטנות". 

בכתב התביעה נטען עוד כי "הנתבעים, שאינם בוחלים בכל אמצעי לפגוע במוניטין התובעת ובעסקיהן תוך השמצתן בפומבי, יזמו קמפיין תקשורתי רחב-היקף, הן בעיתונות הכתובה והן בטלוויזיה, במסגרתו הם מציגים את התובעות ואת מנהליהן כלא פחות מאשר עבריינים, פליליים, פיראטים וגנבים".

"לא זו אף זאת", נטען, "הנתבעים, או מי מטעמם, הגישו תלונת-סרק במשטרת ישראל, ופרסמו בפומבי, לרבות באמצעי התקשורת השונים, הודעה על עצם הגשת התלונה במשטרה כנגד התובעות, בטענה לגניבת חשמל מהם ומדיירים נוספים בפרויקט המגורים בו הם מתגוררים, תוך שהם מציגים את התובעות כמי שאחראיות לכאורה למעשה גניבה זה וכמי שכנגדן הוגשה התלונה. תלונה-סרק זו הוגשה בחוסר תום-לב, הכפשת התובעות ופגיעה במוניטין ובשמן - ובידיעה ברורה כי אין בה כל אמת, כאשר מטרתה היא הפעלת לחץ פסול עליהן.

"בכך, מעוולים הנתבעים כלפי התובעות, בין היתר, בשקר מפגיע, פרסום לשון הרע ופגיעה במוניטין. הפרסומים הפוגעניים מצדם של הנתבעים מסבים לתובעות נזק תדמיתי רב ופוגעים בציפייתם העסקית ובקשרי המסחר שלהם עם לקוחות ועם ספקים, קיימים ועתידיים". 

גינדי החזקות מיוצגת בתביעה זו בידי עו"ד אבי מונטקיו. 

מנציגות דיירי גינדי שרונה נמסר: "הודעת גינדי החזקות על הגשת תביעת דיבה כנגד נציגות דיירי שרונה היא הודעת-סרק, ותכליתה להפחיד את הנציגות. מדובר בשיטה ידועה של תביעות השתקה מצד תאגידים גדולים, שנועדה להרתיע לקוחות הדורשים לעמוד בהתחייבויות. בריונות זו לא תצלח.

"תלונת הדיירים הוגשה רק לאחר שנצבר חומר רב, מרשיע ומפליל נגד בעלי גינדי ועובדיה בקשר לגניבת חשמל ומים לכאורה במאות אלפי שקלים מהדיירים. מהלכי גינדי מצביעים על כך שבעלי גינדי נתונים בלחץ רב מהעובדות החמורות והמרשיעות לכאורה שנציגות הדיירים הגישה למשטרה, ורק חלקם פורסם בתקשורת. אנו שמחים שעניינה של ליטל גינדי ואחיה יגיע לבית המשפט ולמשטרה. אנחנו מברכים על כך ומצפים לכך". 

 

הדיירים: לשרונה מרקט אין רישיון עסק

בתוך כך, נציגות דיירי הבית המשותף במתחם שרונה הגישו היום (ד') בקשה דחופה לצווים זמניים נגד גינדי החזקות וחברת שרונה מרקט ניהול בע"מ, בדרישה להורות להם להפסיק את פעילותו של המתחם המסחרי "שרונה מרקט" בקומת הקרקע של בנייני המגורים ברחוב קלמן מגן 3-7 בתל-אביב, וזאת עד לקבלת רישיון עסק למתחם ותיקונם וסילוקם של כל מפגעי הריחות והביוב הנגרמים להם.