דוחות טובים לצ'ק פוינט: הרווח עקף את תחזיות האנליסטים

בניגוד למנהגה בכל השנים האחרונות, צ'ק פוינט לא ערכה הפעם מסיבת עיתונאים במשרדיה בת"א עם פרסום הדוחות

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

צ'ק פוינט  פתחה היום (ד') את עונת הדוחות של החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, עם דוחות טובים בסך הכול: ההכנסות היו דומות לצפי האנליסטים ובטווח התחזיות של החברה, והרווח עקף הן את תחזיות האנליסטים והן את התחזיות של צ'ק פוינט עצמה. בניגוד למנהגה בכל השנים האחרונות, צ'ק פוינט לא ערכה הפעם מסיבת עיתונאים במשרדיה בת"א עם פרסום הדוחות, על רקע אירוע חברה שהיא עורכת בצרפת.

צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע. ברבעון הראשון היא רשמה הכנסות של כ-404 מיליון דולר - צמיחה של 8.5% בהשוואה לרבעון המקביל, ובטווח התחזית שמסרה ברבעון הקודם ל-395-410 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים ורישיונות צמחו ב-7.4% לכ-123 מיליון דולר, ההכנסות ממנויי קו מוצרי ה-Software blades עלו ב-18.5% ל-88.1 מיליון דולר, וההכנסות מתחזוקה ועדכונים של תוכנה הסתכמו בכ-193 מיליון דולר, עלייה של 5.2%.

על בסיס GAAP (כללי החשבונאות המקובלים), צ'ק פוינט רשמה ברבעון רווח תפעולי של 202 מיליון דולר ורווח נקי של כ-167 מיליון דולר, צמיחה של 2.6% ו-4.1% ביחס לרבעון המקביל, בהתאמה. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות כגון רישום התגמול ההוני לעובדים והפחתה של נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-187 מיליון דולר, גידול של 4.6% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה גדל בשיעור גבוה יותר של 11.6%, בין היתר בזכות הקטנת מספר המניות על רקע המשך הרכישה העצמית של מניות שצ'ק פוינט מבצעת. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.06 דולר, בעוד שתחזית החברה דיברה על טווח שבין 99 סנט ל-1.05 דולר, והיה גבוה ב-3 סנטים מתחזיות האנליסטים.

ייצור מזומנים מוגבר

צ'ק פוינט המשיכה לייצר מזומנים בקצב גבוה גם ברבעון הראשון של 2016, והיא רשמה בו תזרים של כ-324 מיליון דולר מפעילות שוטפת. בסוף הרבעון היו בקופת החברה כ-3.7 מיליארד דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך. במהלך הרבעון, צ'ק פוינט רכשה מניות של עצמה בהיקף של 247 מיליון דולר, ובמחיר ממוצע של כ-78.9 דולר למניה. המחיר הנוכחי גבוה יותר, כ-88.9 דולר, והוא משקף לחברה שווי של 16.1 מיליארד דולר.

"ההכנסות שלנו צמחו ב-9% והרווח הנקי למניה צמח ב-11%, גבוה מהתחזיות שלנו", מסר שויד. "ההצלחה נובעת בעיקר מיכולות מתקדמות למניעת איומים (threat prevention), שבאו לידי ביטוי בצמיחה בהכנסות ממנויים".