פייסבוק נלחמת בקליקבייטים - פחות כותרות בסגנון "לא תאמינו"

החברה תיתן עדיפות למאמרים לפי משך הזמן שמשתמשים השקיעו בקריאתם - כמדד לאיכות; מאמרים שמשתמשים נכנסו אליהם ומיד יצאו ימוקמו בתחתית הניוז פיד

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק

ייתכן שבקרוב תראו הרבה פחות קליקבייטים בפייסבוק. הרשת החברתית עורכת שינויים באלגוריתם שבו היא משתמשת כדי לקבוע אילו פוסטים ומאמרים להראות לכם, כך שיילקח בחשבון "זמן הצפייה" במאמר, כאינדיקטור לאיכות.

פירוש הדבר שפייסבוק, במסגרת גבולות מסוימים, תתייחס למאמרים שבהם משתמשים מבלים יותר זמן כמאמרים מועדפים, ותציג אותם במיקום גבוה יותר בניוז פיד - במקום תוכן איכותי פחות, ומטעה - או בקיצור קליקבייטים - כלומר כותרות מבטיחות שמפתות להקליק עליהן, אך מובילות לתוכן שאינו מצדיק את העניין שיוצרת הכותרת. 

אנשי פייסבוק הודיעו על השינוי בפוסט בבלוג שלהם. "משך הזמן שבוחרים אנשים להשקיע בקריאה או בצפייה של תוכן שאליו הגיעו בהקלקה מהניוז פיד הוא אות חשוב לכך שהסיפור היה מעניין להם", הם כותבים. "עדכון זה באופן דירוג התכנים ייקח בחשבון כמה סביר שתקליקו על מאמר ולאחר מכן תשקיעו זמן בקריאתו".

כך, שמאמר שאנשים יוצאים ממנו לאחר זמן קצר משום שאינו מקיים את ההבטחה שבכותרת, יזכה ליחס גרוע יותר ממאמר ארוך יותר שאנשים מבלים כמה דקות בקריאתו לפני שהם חוזרים לניוז פיד. מאמר כזה יזכה לקידום בניוז פיד, ממש כפי שלייקים, תגובות או שיתוף מזכים בקידום.