התחרות בין רשתות המזון גוברת: ויקטורי חוברת למועדון צרכנות

הרשת הודיעה לראשונה על מבצע הנחות לחברי מועדון הצרכנות הוט - מציעה עתה לחברי המועדון הנחה קבועה של 2% בכל קנייה בסך 301 שקל ומעלה

אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות
אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות

מדי שנה, חג הפסח מביא לשיא את התחרות בין קמעונאיות המזון על לבו של הצרכן. הוזלות מחירים אגרסיביות, סקרי שוק, השוואת עגלות ופרסום מוגבר, כל אלה הם רק חלק מהסממנים לכך שחג האביב כבר כאן. למרות הריכוזיות היחסית בשוק המזון, התחרות בין הקמעונאיות מהווה את אחת הזירות המעניינות ורוויות היצרים בעולם הצרכנות הישראלי.

מעבר להקמת מועדוני לקוחות פנימיים, כמעט כל הרשתות הגדולות חתומות על הסכמים עם מועדוני הצרכנות הגדולים, כמו הוט וחבר, שמעניקים הנחה מובנית במעמד הרכישה בכרטיס האשראי. בעוד חברי המועדונים נהנים מכפל הנחות והטבה קבועה, הרשתות זוכות בחשיפה בפני קהל של מאות אלפי משפחות בישראל. ההערכות בשוק מדברות על רכישות מזון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מדי חודש דרך כרטיסי האשראי של המועדונים השונים. לפני חגים וחופשים, המספרים מאמירים עוד יותר.

זו ככל הנראה גם הסיבה שהובילה את רשת ויקטורי להודיע לראשונה בתולדותיה על מבצע הנחות לחברי מועדון הצרכנות הוט. הרשת, ששברה בשנת 2015 שיאי מכירות, מציעה עתה לחברי המועדון הנחה קבועה בשיעור של 2% על קנייה בחנויות ויקטורי בפריסה ארצית, בכל קנייה בסך של 301 שקל ומעלה. למועדון הוט, אגב, יש הסדר דומה עם רשת מגה, שמעניק לחבריו 8% במעמד החיוב בכרטיס האשראי. למועדון חבר, של אנשי מערכת הביטחון, ישנה הנחה ברשת שופרסל.

כוח הקנייה של מועדון הצרכנות הגדול ביותר בישראל, המונה מעל ל-150,000 בתי אב, צפוי לסייע לרשת ויקטורי להמשיך את הצמיחה בפעילותה. למרות ש-2% אולי נשמעים כמו סכום זניח, הרי שההנחה היא למעשה כפולה ומתווספת למבצעי ההנחות השונים שמציעה רשת ויקטורי בכל השנה לכלל הרוכשים בה.

ויקטורי היא רשת סופרמרקטים שמפגינה צמיחה מואצת בשנים האחרונות. בדוחותיה הכספיים לשנת 2015 דיווחה הרשת כי הכנסותיה גדלו ב-9% והסתכמו בקרוב למיליארד שקל. הרשת הכפילה בשנה החולפת את שטחי המסחר שלה בהשוואה לשנה שקדמה לה והיא מפעילה כיום 42 סניפים בפריסה ארצית מדרום הארץ, המרכז ועד לצפון הארץ. לאחרונה כחלק מתוכנית האסטרטגיה העסקית של רשת ויקטורי, הושלמה פתיחת 11 סניפים חדשים ביניהם שני סניפים בתל אביב, נוסף על ארבעת הקיימים, המחזקים את נוכחותה בעיר. כמו כן לרשת סניפים הפונים לקהל החרדי, "ויקטורי מהדרין", באשדוד, רכסים, ראש העין, קריית מלאכי.

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, מעיד על עצמו כמי שחרת על דגלו להוריד את מחירי המזון בארץ. רביד מזוהה עם מהלכו ליבוא מקביל של מוצרי מזון, טואלטיקה, קוסמטיקה, ואף הוריד את מחירי המזון הטבעוני ומזון לחולי צליאק הידועים כיקרים.

עם ההודעה על חתימת ההסכם עם מועדון הצרכנות הוט, שכבר נכנס לתוקפו, אמר רביד: "אני מברך על שיתוף הפעולה בין רשת ויקטורי למועדון הצרכנות הוט ועל העובדה שיחד נפעל להוזיל את סל הקניות לצרכן בדיוק כפי שאנו פועלים כל העת עבור לקוחות ויקטורי. רשת ויקטורי ממשיכה בהתרחבות ופריסה ארצית ואנו שמחים לצרף את חברי מועדון הצרכנות הוט לשאר לקוחותינו המרוצים".

יורי מרק, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, הסביר אף הוא את הרציונל מאחורי המהלך: "יוקר המחייה הגבוה בישראל והרצון שלנו לתת לבעיה זו מענה הובילו אותנו הפעם להגיע להסכם הנחות עם רשת המזון הצומחת ביותר בישראל כיום, רשת ויקטורי. מועדון הצרכנות פועל ללא לאות להוזיל את עלויות המחייה של חברי המועדון בכל תחומי החיים. בזכות כוח הקנייה הגדול של חברי מועדון הצרכנות הוט אנו מצליחים להשיג הנחות אפילו ברשת זולה כמו ויקטורי".

הוט הנו מועדון הצרכנות הגדול במדינה, ובו חברים כ-150 אלף בתי אב. למועדון הסדרים למתן הנחות והטבות עם יותר מ-8,000 בתי עסק בכל תחומי הצריכה, החל ממזון, תיירות ורכב וכלה במוצרי פארמה, פנאי ונדל"ן. המועדון הוקם בשנת 1996 ע"י הסתדרות ההנדסאים והטכנאים בישראל. בהמשך הצטרפו אליו גם חברי הסתדרות האקדמאים במח"ר, חברי הסתדרות/לשכת המהנדסים וחברי איגוד העובדים הסוציאליים ואיגוד העיתונאים.