Como: דיבידנד של 80 מיליון דולר לבעלי המניות ולעובדים

מדובר בכ-400 עובדים ועובדים לשעבר המועסקים ישירות על ידי החברה ■ מאז הקמת החברה ב-2005 (קונדואיט לשעבר) חולק דיבידנד של כ-650 מיליון דולר, 130 מיליון דולר אחרי שינוי המיקוד העסקי מסרגלי כלים לאפליקציות מובייל

חברת Como (קונדואיט לשעבר), הודיעה היום (א') כי הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד של 80 מיליון דולר לבעלי המניות, עובדי החברה ועובדים לשעבר.

מדובר בכ-400 עובדים ועובדים לשעבר בחברה מדרגת מנהלים בכירים ועד עובדי ניקיון המועסקים ישירות על ידי החברה. כיום מועסקים בחברה מעל 100 עובדים. מאז הקמתה, כ-30% ממניות קונדואיט דאז הוקצו לעובדי החברה והם מהווים את קבוצת בעלי המניות השניה בגודלה אחרי המייסדים.

הדיבידנד הנוכחי הוא הרביעי שחולק בחברה מאז הקמתה ב-2005, כשהאחרון, בגובה 50 מיליון דולר, חולק באמצע 2015. לקונדואיט, טרם החלפת המיקוד העסקי, היתה מדיניות חלוקת דיבידנד אגרסיבית הרבה יותר, ובספטמבר 2012 היא חילקה כ-300 מיליון דולר. ב-2011 החברה חילקה דיבידנד של 200 מיליון דולר.

רונן שילה, מייסד ומנכ"ל החברה, אמר ל"גלובס" בפברואר 2012 כי "אני לא לוקח את החברה להנפקה. אני יודע שמבחינת ההון סיכון, הנפקה היא ה-Home Run האמיתי, אבל בסופו של דבר הם יכולים לממש די מהר ואנחנו נשארים עם האלונקה. גם אנחנו - ההנהלה והמייסדים - עשינו כסף ברמה האישית, ואנחנו פה. המשקיעים יקבלו את ההזדמנות שלהם לממש".

באפריל 2012, קונדואיט הוערכה בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר. במכירת הפעילות של סרגלי הכלים לפריון פחות משנה וחצי לאחר מכן, שוייה כבר נחתך ב-50% לכ-650-700 מיליון דולר. יחד עם זאת, ב-2013 החברה נבחרה לסטארט-אפ הנחשק ביותר לעבודה בישראל, וכמה חודשים לפני כן היא 
נבחרה בין 100 חברות הדיגיטל המובילות ע"י ביזנס אינסיידר. 

בגלגולה הקודם של החברה, קונדואיט עסקה בעולם סרגלי הכלים, ולפני כשנתיים מכרה את הפעילות הזו לפריון, שינתה את שמה לשם של חטיבת המובייל שלה, Como, ומאז היא מתמקדת בעולם האפליקציות לפרטים ולעסקים. לחברה משרדים בישראל, ניו יורק ולונדון.

לדברי רונן שילה, "בתקופה בה חלוקת דיבידנדים הפכה למטרה העיקרית בקרב חברות רבות, אני מברך על החלטת הדירקטוריון ושמח שב-Como הרוב המכריע של בעלי המניות אינם תומכים בשאיבת המזומנים של החברה לכיסם אלא מאמינים בשמירה על איזון נאות בין חלוקת הרווחים מחד, לשמירת מזומנים מאידך. כל זאת, לצורך צמיחת החברה ומימוש החזון של בניית חברה מובילה בינלאומית אך עם שורשים ישראלים איתנים".