גו-פרו מאבדת יותר מ-6% בעקבות הערכות למכירות נמוכות

יצרנית מצלמות האקסטרים נסחרת היום במחיר שפל בעקבות חששות של המשקיעים מהמכירות הרבעוניות ■ גו-פרו, שמובילה את שוק מצלמות האקסטרים, מתקשה להמציא את עצמה מחדש ומאבדת גובה

מניית גו-פרו, יצרנית מצלמות האקסטרים, ממשיכה לאבד גובה ויורדת היום בשיעורים חדים.

החברה שהמציאה למעשה את שוק מצלמות האקסטרים ושולטת בו ללא עוררין, צפויה - להערכת אנליסטים בארה"ב - למכור כמיליון מצלמות מדי רבעון, וזאת לעומת הערכות מוקדמות יותר שצפו למכירות של 1.2-1.4 מיליון מצלמות מידי רבעון.

החברה השיקה לאחרונה סדרה של מצלמות 360 מעלות שאמורה לפרוץ דרך בעולם הצילום אקסטרים, אך המחירים שלהם גבוהים מדי, מה שמביא אותם לפנות לפלח שוק מקצועני שיכול לשלם אלפי דולרים עד עשרות אלפי דולרים ליחידה.

 

ההבדל המשמעותי בין GoPro Inc  של לפני ההנפקה (אי-שם באמצע 2014) לגו-פרו של היום הוא העובדה שאז החברה פרצה דרך עם מצלמות, כשמחיר יחידה עמד על כמה מאות בודדות של דולרים, מה שאיפשר לכל גולש גלים, חובב סקי או שחקן כדורגל לרכוש את המצלמה ולהעלות ליו-טיוב צילומי וידאו באיכות גבוהה ובמחיר נמוך; אך מאז השקת דגם ה-3 לא קרה כמעט כלום, כשהדגם הבא אחריו לא חידש כמעט דבר, ונראה היה כי החברה מוציאה אותו רק כדי להוציא משהו לשוק.

גו-פרו השכילה להשיק תוכנה ואפליקציה שתקל על השליטה במצלמה, אבל אלה לא הצליחו להביא רוכשים חדשים למוצר שלה.

התחרות הסינית לגו-פרו לא באמת קיימת. אמנם המתחרות מוכרות ומצליחות לנגוס בנתחי שוק קטנים, אך שוק מצלמות האקסטרים נשלט ללא עוררין על-ידי החברה.

מחיר השיא של מניית גו-פרו היה בתחילת אוקטובר 2014, אז היא נסחרה בלא פחות מ-90 דולר למניה, והיום היא נסחרת בכמעט 14 דולר למניה - מה שמשקף את ההחמצה הגדולה של החברה.