מאבקים בין חברות הביטוח? מנכ"ל האיגוד פורש מתפקידו

ייתכן כי ההתפטרות של שביט מעידה על היקלעותו למצב בעייתי בגין חיכוכים בין חברות ביטוח ביחס לאופן ההתנהלות הרצוי של האיגוד וההתאחדות ■ על פי הערכות, גיא רוטקופף הוא שצפוי להחליפו

מאיר שביט / צילום: בן יוסטר
מאיר שביט / צילום: בן יוסטר

מנכ"ל איגוד והתאחדות חברות הביטוח, מאיר שביט, פורש מתפקידו לאחר פחות משנתיים בתפקיד. שביט, ששימש בעבר הרחוק כמפקח על הביטוח באוצר, הגיש מכתב התפטרות בעיצומם של מספר מאבקים שמנהלות חברות הביטוח מול המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר.

במכתב התפטרותו, כתב שביט כי "הריני מבקש להודיע בזה על בקשתי לסיים את הסכם העבודה בסוף שנת 2016", והוסיף כי "בקשתי זו באה לאחר התלבטות, שהביאתני למסקנה, כי מכלול הנסיבות שבהן פועל האגוד בעת הזו, לא יאפשר לי להביא לידי ביטוי את מלוא כישורי המקצועיים ולממש חלק מהמטרות המקצועיות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד ב-1 בינואר 2015. כיוון שכך, אני מעדיף לחזור ולהתמקד בעסקי הפרטיים ולפנות את תפקיד מנכ"ל האיגוד לאדם ראוי אחר, שבטוחני שתגייסו בהקדם".

לא מן הנמנע כי ההתפטרות של מאיר שביט, בעוד שחברות הביטוח מנהלות באופן חריג מספר בג"צים נגד הרגולטור האחררי עליהם, מעידה על כך שנקלע למצב בעייתי בגין חיכוכים בין חברות ביטוח ביחס לאופן ההתנהלות הרצוי של האיגוד (שמאגד את חברות הביטוח הפועלות בתחומי הביטוח הכללי) וההתאחדות (שמאגדת את חברות הביטוח העוסקות בתחום ביטוחי החיים).

גיא רוטקופף הוא המועמד המוביל לתפקיד והוא צפוי להחליף את שביט.