דירוג אפליקציות תיירות: בוקינג מובילה

אינספור אפליקציות המציעות שירותים שונים לתיירים צצות חדשות לבקרים, והתייר הטכנולוגי יכול בקלות לאבד את הרגליים ואת הידיים ■ דירוג אפליקציות המתבסס על חוות-דעת של משתמשים עשוי להיות אפקטיבי ביותר. הנה אחד כזה

דירוג אפליקציות התיירות / צילום: רויטרס
דירוג אפליקציות התיירות / צילום: רויטרס

אינספור אפליקציות המציעות שירותים שונים ומשונים לתיירים ברחבי העולם צצות חדשות לבקרים. בין אפליקציות המבוססות על מנועי חיפוש ומבקשות להציע טיסה ומלונות זולים לאפליקציות המבוססות על ידע ההמונים כמו המלצות ממקומיים, התייר הטכנולוגי יכול בקלות לאבד את הרגליים ואת הידיים. דירוג המתבסס על חוות-דעת של משתמשים עשוי להיות האפקטיבי ביותר, וזה בדיוק מה שעשתה חברת Applause.

על בסיס המידע ממשתמשים וחוות-הדעת שלהם, הוציאה החברה דוח המעניק ציונים לאפליקציות הפופולריות ביותר, בחלוקה לפי נושאים - אפליקציות להזמנות, אפליקציות לשירותי הסעה וניווט, אפליקציות להזמנת קרוזים ועוד.

חברת Applause נוסדה בישראל ב-2006, וכיום היא פועלת מבוסטון. היא מספקת כלי מדידה אנליטי שמאפשר לאסוף ולנתח ביקורות על אפליקציות מכל העולם ולדרגן, לא רק בתחום התיירות. הדוח העכשווי מבוסס על קהילת המדרגים בחנויות האפליקציות בארה"ב (אפ סטור וגוגל פליי) ומקיף עשרות אלפי חוות-דעת. 130 האפליקציות שנכללו בדוח קיבלו חוות-דעת מ-3,000 משתמשים לפחות, כל אחת.

לפי הממצאים, האפליקציה היעילה ביותר בעיני המשתמשים ודורגה במקום הראשון היא זו של אתר Booking. לפי התרשמות המשתמשים, היא אמינה וקלה לשימוש, והציון שהיא קיבלה הוא 84, שתי נקודות פחות מאשר בשנה הקודמת. 

במקום השני בקטגוריית האפליקציות להזמנת שירותי תיירות דירגו הגולשים את האפליקציה Cheapflights עם הציון 80, ואחריה HotelTonights עם הציון 78.

בין האפליקציות שנפוצות בחנויות האפליקציות של המשתמשים הישראלים נמצאת אפליקציית הביקורות טריפ אדווייזר שקיבלה את הציון 74, ציון דומה לזה שקיבלה האפליקציה SkyScanner המשווה מחירי טיסות ומלונות.

אפליקציות נוספות הנפוצות בקרב המשתמש הישראלי וקיבלו ציונים נמוכים למדי הן של AirBnb (ציון 56), אפליקציית המוניות Uber ואפליקציית Trivago המציעה מנוע חיפוש לבתי מלון והמככבת בפרסומות בישראל (ציון 40).

בקטגוריית הניווט, החשובה בעיקר לשוכרי המכוניות בחו"ל, יש גאווה מקומית: Waze דורגה שנייה עם הציון 80 (אחרי Citymapper שקיבלה 84.5). Moovit קיבלה את הציון 65, יותר מהציון של מפות גוגל (60.5).

בקטגוריית ההתמצאות (למשל הזמנת שירותים ומקומות בילוי), גרופון דורגה גבוה בציון 82.5. המשתמשים שיבחו את הפונקציונליות שלה לצד המחירים שהיא מציעה. אפליקציית OpenTable להזמנת מסעדות קיבלה 77, ואפליקציית הביקורות (למסעדות, קניות ומקומות בילוי) YELP קיבלה את הציון 67.5.

חברות התעופה מאכזבות

באשר לאפליקציות של חברות התעופה, הציונים של רוב החברות היו נמוכים עד מאכזבים ממש. ראשונה דורגה בפער גדול חברה שרלוונטית פחות למטייל הישראלי - אלסקה איירליינס עם הציון 83.5. הרחק מאחור דורגה במקום השני טורקיש איירליינס עם הציון הנמוך יחסית 53.5, ואחריה בריטיש איירוויז עם הציון 51. לופטהנזה קיבלה את הציון 40.5.

גם החברות האמריקאיות לא יכולות לנוח על זרי הדפנה: יונייטד איירליינס קיבלה את הציון 36.5, דלתא איירליינס הסתפקה ב-35.5, ואמריקן איירליינס דורגה בציון 28.5.

האפליקציה שהמשתמשים בארה"ב דירגו ראשונה בין כל האפליקציות היא Gasbuddy - מנוע השוואת מחירים למחירי דלק ברחבי ארה"ב. היא קיבלה את הציון הגבוה ביותר בדוח (85) הודות לפונקציונליות ולנוחות השימוש שהיא מציעה.

אל מול האפליקציות שדורגו בציונים גבוהים, ובהן בוקינג, גרופון, Waze וטריפ אדווייזר, האפליקציות שצריכות לקחת את הפידבק ולגשת למקצה שיפורים כוללות את אקפסדיה, דירוגי המסעדות Zaggat מבית גוגל וכאמור חברות התעופה.

דירוג אפליקציות הנסיעות הפופולאריות בחנויות האפליקציות הישראליות
 דירוג אפליקציות הנסיעות הפופולאריות בחנויות האפליקציות הישראליות