צפו: מזרק ההרזיה שכבש את העולם אושר לשימוש בארץ

"מזרק הפלא" להורדה במשקל אושר ע"י משרד הבריאות לשימוש בישראל: הכירו את התרופה "סקסנדה" שצוברת פופולריות בעולם ומסייעת למשתמשים בה להשיל כ-15 ק"ג בחצי שנה ■ צפו בווידאו

משרד הבריאות אישר את השימוש בתרופה "סקסנדה", חצי שנה לאחר שאושרה לשימוש בארצות-הברית - כך פורסם לראשונה בחדשות 2. התרופה, המבטיחה לסייע בהורדה במשקל, כבר צוברת פופולריות רבה - אך נראה כי גם הפעם לא מדובר בתרופת קסם.

"סקסנדה" ותרופות נוספות מסוגה שיגיעו בקרוב לישראל מייצרות אצל המטופלים תחושת שובע. באמצעות התרופה החדשה, נרשמה ירידה ממוצעת של 10 ק"ג במשקל אצל ישראלים שכבר משתמשים בה במסגרת מחקר. ואולם, כמו לכל תרופה, יש גם חסרונות.

חצי שנה אחרי שהחלה להזריק לעצמה את תרופת ההרזיה  החדשה "סקסנדה", הצליחה תמי להוריד 15 קילוגרמים ממשקלה. "ניסיתי שיטות אחרות בתקופות רבות בחיי, וירדתי ועליתי", היא מספרת. לבסוף הגעתי לשלב שבו המשקל שלי הראה 3 ספרות".

גם אירית ניסתה כל מיני דיאטות מסוגים שונים, ותמיד עלתה חזרה במשקלה. "התחלתי לקחת 'סקסנדה' לפני כחצי שנה, ומאז ירדתי כ-15 קילו במשקל", היא טוענת.

"יש תופעות לוואי, אני אישית חוויתי אותם בשבוע השני, שהתבטאו בכאבי בטן, בבחילות, בעיקר התחושה של הבחילות - היא מאוד קשה", מספרת אירית. אך הרופאים מנסים להרגיע וטוענים כי התופעות הללו חולפות לאחר שבועיים.

פרופ' נעים שחאדה מסביר כי הוא וחבריו הרופאים נכוו בעבר מתרופות ההרזיה. "אחת מהתרופות הללו הביאה לתופעות לוואי שהובילו להתאבדויות", אמר. "תרופה אחרת גרמה לבעיות בלב ולעלייה בלחץ דם, ולכן אנחנו מאוד נזהרים".

בניגוד לניתוחים לקיצור קיבה, שמיועדים לאנשים שסובלים מהשמנת יתר חריפה, התרופה החדשה מתאימה גם למי שסובל מהשמנה שאינה קיצונית - כאלה שעבורם להוריד 10 או 15 ק"ג זה עניין מאוד משמעותי.

"אנחנו עומדים היום בפתחו של עידן חדש של תרופות חדשות, שהן גם בטוחות וגם אפקטיביות", טען פרופסור שחאדה, אך הקפיד להבהיר: "מי שלא יקפיד על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית וייקח את התרופה, זה יעזור לו מעט מאוד".

מי שלא יקפיד על אורח חיים בריא - יעלה בחזרה במשקל למרות התרופה, מסבירים המומחים, וזה לא החיסרון היחיד שלה. לרבים מהמשתמשים עלולה להיות רתיעה מזריקות, וגם המחיר לא זול - 1,300 שקל בחודש.

צפו בווידאו.