יציבות בסיום המסחר בבורסות אירופה

מחירי הנפט עלו היום ביותר מ-1% עקב שריפה גדולה שהתרחשה בקנדה ושיבשה את פעילות ההפקה במדינה ■ השווקים בבורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת ■ הממשל הסיני פרסם את מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים לחודש אפריל

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

לאחר ארבעה ימים של ירידות, השווקים בבורסות אירופה סגרו היום (ה') ביציבות. זאת, על רקע עלייה במחירי הנפט ביותר מ-1% עקב שריפה גדולה שהתרחשה בקנדה ושיבשה את פעילות ההפקה במדינה. 

הבנקים בגרמניה, בצרפת ובשוויץ סגורים היום לרגל חופשה ומחזורי המסחר ביבשת צפויים להיות נמוכים.

 

עונת הדוחות ממשיכה ללוות את המסחר בבורסות אירופה. כך, הבנק הבריטי ברקליס דיווח כי הוא הרוויח 875 מליון דולר אחרי שמכר נתח של כ-12% מעסקיו באפריקה. נוסף על כך, ניכרת עלייה בשערי מניות הבנקים באיטליה עקב ציפייה לרפורמה במגזר הבנקאות וההלוואות במדינה. ממשלת איטליה כבר נוקטת בצעדים במטרה לסייע למגזר להתאושש.

השווקים בבורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת. בורסת שנגחאי ננעלה בעלייה ובורסת הונג קונג בירידה, בעוד שהבורסה ביפן סגורה לרגל חג מקומי, כמו גם בורסות דרום קוריאה, אינדונזיה ותאילנד. הניקיי היפני צנח ב-3.1% ביום שני, ומאז הבורסה סגורה לרגל החג. 

 

הממשל הסיני פרסם היום את מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים לחודש אפריל והוא עומד על 51.8 נקודות, לעומת 52.2 נקודות בחודש מארס. קריאה מעל 50, נזכיר, מצביעה על צמיחה.