אצטקה המקסיקנית משקיעה כמיליון דולר בפנטזי נטוורק

במהלך שלוש שנים ממועד הקמת התאגיד הייעודי, תעמיד ADM לתאגיד הייעודי שירותי פרסום ומדיה בעלות כוללת של כ-10 מיליון דולר וכן, תעניק לתאגיד הייעודי שירותי תפעול ושירותים משפטיים לצורך ניהול פעילותו

כדורגל במחשב נייד / צלם: שאטרסטוק ורויטרס
כדורגל במחשב נייד / צלם: שאטרסטוק ורויטרס

חברת פנטזי נטוורק, הפועלת בתחום המתפתח של אפליקציות להפעלת משחקי פנטזי ספורט שונים, זוכה להזרמת מזומנים ובמקביל חותמת על מזכר הבנות אסטרטגי עם אצטקה המקסיקנית.

במסגרת ההבנות (שאינן מחייבות בשלב זה) תשקיע אצטקה, חברת תקשורת ומדיה מהגדולים במקסיקו ובאמריקה הלטינית, כמיליון דולר פנטזי נטוורק בתמורה להקצאת מניות וכן תחתום על הסכם להענקת רישיון משנה לתאגיד ייעודי אשר יוקם על ידי חברה מקבוצת אצטקה (ADM) לשם הפעלת משחקי הפנטזי ספורט של החברה במקסיקו ובמדינות נוספות באמריקה הלטינית.

כאמור, פנטזי תזכה להשקעה בהיקף של כמיליון דולר, שתתבצע לפי מחיר של 1 שקל למניה. המניה סגרה שלשום בתל אביב על מחיר של 59.7 אג' כך שמדובר על השקעה לפי שווי הגבוה בכ-68% ממחיר הסגירה שלשום.

ואולם, ההשקעה תתבצע בשלבים, בכפוף לעמידה באבני דרך: בשלב הראשון יושקע שליש (כ-333 אלף דולר), במועד החתימה על הסכם מחייב, עוד שליש יועבר לפנטזי כשהתאגיד הייעודי יגיע ליעד של 15 אלף נרשמים למשחקי הפנטזי ספורט שיופעלו באמצעותו, והשליש האחרון יועבר במועד שבו התאגיד הייעודי יגיע להכנסה מצטברת של 50 אלף דולר.

בתגובה להודעת החברה זינקה מניית פנטזי במהלך המסחר בכ-19% אולם נחלשה בהמשך לעלייה של כ-5% שווי השוק של פנטזי בבורסה עומד על כ-24 מיליון שקל ובקופת החברה היו בסוף 2015 כ-7 מיליון שקל כך שמדובר בהזרמה משמעותית עבור החברה, שההון העצמי שלה עמד בסוף 2015 על כ-33 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד של כ-3.4 מיליון שקל.

החברה תעניק לתאגיד הייעודי רישיון, לא בלעדי, להפעלת משחקי הפנטזי ספורט של החברה במקסיקו ואמריקה הלטינית. הרישיון יעמוד בתוקפו לתקופה של 5 שנים וכולל אופציה להארכתו בתקופה של 5 שנים נוספות, בכפוף לעמידת ADM במחויבויותיה על פיו. בתמורה לרישיון ושירותי התמיכה של פנטזי לפעילות התאגיד הייעודי, היא תהיה זכאית לעמלות מהכנסות נטו של התאגיד הייעודי בשיעורים של 35%-30% בהתאם למדרגות הכנסות נטו של התאגיד הייעודי.

בנוסף, במהלך שלוש שנים ממועד הקמת התאגיד הייעודי, תעמיד ADM לתאגיד הייעודי שירותי פרסום ומדיה בעלות כוללת של כ-10 מיליון דולר וכן, תעניק לתאגיד הייעודי שירותי תפעול ושירותים משפטיים לצורך ניהול פעילותו. במקביל, פנטזי נטוורק תעניק לתאגיד הייעודי שירותי תמיכה, פיתוח תוכנה וייעוץ אסטרטגי, וכן בכפוף לעמידה באבני הדרך הקבועות במזכר ההבנות תשקיע סכום של עד 500 אלף דולר ברכישת משתמשים לפעילות התאגיד הייעודי.

ברק איזנשטיין מנכ"ל פנטזי נטוורק, ציין כי "ההשקעה של קבוצת אצטקה בפנטזי היא הבעת אמון ברמה הגלובלית ויש לה חשיבות אסטרטגית משמעותית. זהו Game Changer מבחינתנו והעיסקה הגדולה ביותר בתחום הפנטזי ספורט היומי מחוץ לארה"ב. היכולות והטכנולוגיה של פנטזי יהוו מנוע צמיחה עבור קבוצת אצטקה וירחיבו את תחומי פעילותה ואת תכניה".