טראמפ: אם אבחר לנשיא - אדיח את יו"רית הפד ג'נט ילן

המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב בראיון ל-CNBC: "אני לא מכיר את ילן, אין לי שום דבר נגדה, היא עושה את עבודתה, אבל היא לא רפובליקאית" ■ הוא בעד הותרת ריבית נמוכה בארה"ב, אלא אם האינפלציה תרים ראש - וזאת כדי לשלוט בחוב הממשלתי שעומד על כ-19 טריליון דולר

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אמש בראיון לרשת CNBC כי אם ייבחר ככל הנראה הוא ידיח את יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן מהתפקיד. טראמפ אמר, כי "אני לא מכיר את ילן, אין לי שום דבר נגדה, היא עושה את עבודתה, אבל היא לא רפובליקאית", לדבריו.  

טראמפ הוסיף בראיון הטלפוני, כי הוא בעד הותרת הריבית בארה"ב נמוכה, אלא אם האינפלציה תרים ראש. הוא אמר כי לדעתו יש להמשיך עם המדיניות המוניטרית המרחיבה, ושיעורי ריבית נמוכים, כדי לשלוט בחוב הממשלתי שעומד על כ-19 טריליון דולר. טראמפ מכנה את עצמו "מלך החוב", והוא סבור כי יצליח לרסן את החוב הממשלתי המתנפח ע"י שיעורי ריבית נמוכים שלא ייקרו את עלות ההלוואות בארה"ב.

"אם שיעורי הריבית יעלו ב-2-4 נקודות בסיס, המדינה תקרוס", אמר טראמפ. "ארה"ב צריכה לטפל טוב יותר בחוב שלה לטווח הארוך, לא ע"י העלאות ריבית". טראמפ הוסיף, כי ארה"ב זקוקה לכסף זול כדי לבנות תשתיות במדינה. "ארה"ב משקיעה הון במלחמות, בעוד שהיא צריכה להשקיע בגשרים, כבישים, אמצעי תחבורה המונית ושדות תעופה", אמר. לדברי טראמפ, השקעה בתשתיות תספק עבודה לאזרחים וזה מה שהוא רוצה.

 

טראמפ אמר גם כי הוא יפתח את חוזי הסחר של ארה"ב, שלדבריו כרגע מושפעים רבות מלחצים פוליטיים בניגוד להשקפות ששמות במרכז את הציבור והמגזר העסקי. הוא התייחס לסין ואמר כי סין "הורגת" את הסחר של ארה"ב, באמצעות מניפולציות במטבע המקומי שלה. "אני לא מאשים את סין - אני מאשים את ההנהגה האמריקאית", אמר. 

טראמפ אמר בראיון גם כי הוא מתכוון להוריד מסים בארה"ב, בעיקר מיסי תאגידים.