נעילה חיובית בוול סטריט חרף דוח התעסוקה המאכזב

ירידות חדות במניות פארמה, טבע צללה 6.7% ■ הנפט ננעל בעליות של כ-0.7% ■ דוח התעסוקה לחודש אפריל אכזב את המשקיעים עם תוספת של 160 אלף משרות לשוק העבודה ■ שיעור האבטלה נותר ללא שינוי - 5% ■ בעקבות הנתון החלש: צפי להעלאת הריבית הראשונה רק ב-2017

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים קלות של עד 0.45%, וזאת לאחר מסחר תנודתי במיוחד, בעוד המשקיעים ניסו לעכל את משמעות נתון התעסוקה שהתפרסם לפני פתיחת המסחר. לשוק העבודה האמריקאי התווספו 160 אלף משרות חדשות בלבד, בעוד האנליסטים ציפו לתוספת נאה יותר של כ-200 אלף. לאחר פרסום הנתון הוחרפו הירידות בשוקי העולם, אך העלייה במחירי הנפט הובילה לשינוי במגמת המסחר. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, ירידות נרשמו הבוקר באסיה.

 

היום ב-15:30 התפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אפריל, דו"ח חלש מהצפוי עם תוספת של 160 אלף משרות בלבד, בעוד הצפי בשוק עמד על תוספת של 202 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 5%. השכר לשעה עלה ל-0.3%,קצב עלייה שנתי של 2.5%, בהתאם לתחזיות  האנליסטים. לאחר פרסום הדוח, הוחרפו  הירידות באירופה ובמסחר על החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. על אף הנתון החלש שמקטין את הסיכוי להעלאת הריבית בתקופה הקרובה, הדולר ננעל בעליה מול מרבית המטבעות המובילים. מדד הDXY עלה בכ-0.2% וסיים את שבוע המסחר בעליה מצטברת של כ-0.9%. 

הדוח החלש שהתפרם היום צפוי כאמור לגרום לפד לדחות את העלאת הריבית לחודש דצמבר, ואולי אפילו לשנה הבאה. מצד אחד וול סטריט לא אוהבת העלאות ריבית ודוח חזק כאמור עשוי להביא לאחת כזו. אבל מצד שני, דוח חלש, שאולי יביא לדחייה בהעלאת הריבית, יראה למשקיעים כי מצב הכלכלה האמריקאית לא טוב, וזה עלול להוביל לירידות במדדים.

"הדוח שפורסם היום בארה"ב מבשר רעות לבורסות. החשש הוא שנתוני תעסוקה חלשים יהפכו לנורמה. ואם שוק התעסוקה יהיה בדעיכה, לא נראה עלייה בשכר הממוצע במשק", כך התייחסה היום לנתון מנהלת האסטרטגייה הגלובלית ב-State Street Global Markets.

עוד בזירת המאקרו, ב-22:00 פורסם נתון האשראי הצרכני לחודש מארס, שעלה ל-29.7 מיליארד. צפי האנליסטים היה לעליה ל-18 מיליארד דולר מרמה של 17.3 מיליארד דולר בחודש הקודם.

ירידות שערים חדות נרשמו בסקטור מניות הפארמה. נציין את מניית טבע, פריגו  ומיילן. התחרות העזה בשוק התרופות הגנריות בתקופה האחרונה גורמת לירידת מחירים ושחיקת רווחים של יצרניות התרופות. מניית טבע  התרסקה בכ-6.7%, וזאת לאחר שברויטרס דווח כי החברה עומדת למכור נכסים בשווי של כ-2 מיליארד דולר, וזאת כדי לעמוד בדרישות של הרשות לני"ע האמריקאית לרכישת החטיבה הגנרית של חברת אלרגן. העסקה אמורה להסתיים ביוני הקרוב.

תנודתיות רבה אפיינה היום את המסחר בנפט: לאחר ירידות שנרשמו עד שעות הצהריים, מחיר הזהב השחור שינה כיוון וננעל בעליות. הנפט הגולמי מסוג WTI ננעל בעלייה כ-0.7% ברמה של 44.6 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט עלה בשיעור דומה לרמה של 45.3 דולר לחבית.

בימים האחרונים זינקו מחירי הנפט בחדות מכמה סיבות עיקריות. שריפת ענק שפרצה סמוך לאחד ממאגרי הנפט הגדולים של קנדה, התגברות הלחימה בין המליציות השונות בלוב וכמובן ירידה בהיצע בשוק הנפט - כל אלה הובילו לזינוק חד במחירים.

עוד דייוחו היום: חברת Cigna , וכן מדיסון סקוור גרדן (סימול MSG).

אפל תחבור ל-SAP הגרמנית לייצור אלפיקציות לסביבת עבודה, המנייה ירדה ב-0.6% ונסגרה ברמתה הנמוכה ביותר מאז יוני 2014.