הבינלאומי ואשרא ישתפו פעולה בתכנית ערבויות המדינה ליצואנים

במסגרת הסכמים אלה, אשרא תעמיד לבנקים ערבויות מדינה לטובת מימון עסקאות של יצואנים

נמל חיפה / צילום: איל יצהר
נמל חיפה / צילום: איל יצהר

החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ אשרא חתמה עם הבנק הבינלאומי על הסכם שלפיו היא תעמיד לו ערבויות מדינה - לטובת מתן אשראי ליצואנים. אשרא היא חברה ממשלתית ובהסכם שעשתה עם הבינלאומי, היא השלימה סדרה של חתימות על הסכמים דומים עם חמשת הבנקים הגדולים. במסגרת הסכמים אלה, אשרא תעמיד לבנקים ערבויות מדינה לטובת מימון עסקאות של יצואנים. הסכמים במסגרת תכנית הערבויות ליצואנים נחתמו בידי אשרא גם עם הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי.

תכנית הערבויות ליצואנים קודמה בידי שר האוצר, משה כחלון והחשבת הכללית, מיכל עבאדי בויאנג'ו והיקפה צפוי להסתכם בכ-100 מיליון דולר. במסגרת התכנית, אשרא תעמיד ערבויות לבנקים המממנים עסקאות יצוא במקום לדרוש ביטחונות מהיצואנים. זאת, במטרה להרחיב את יכולתם להתחרות על פרויקטים ברחבי העולם ובכך להרחיב את פעילותם.

לדברי ראש החטיבה העסקית בבנק הבינלאומי אילן בצרי, שחתם על ההסכם עם אשרא, "בנוסף לאתגרים שעומדים לפני כל תעשיין וכל עסק, היצואנים מתמודדים עם מצבים של תנודות מטבע, משברים בינלאומיים ומשברים עולמיים וחשוב מאד להעניק להם תמיכה וגיבוי המתאפשרים בין היתר באמצעות תכנית זו".

מנכ"ל אשרא צחי מלאך אמר בהתייחס להסכם עם הבינלאומי כי "רק אחוז אחד מתוך כ-450 אלף עסקים קטנים ובינוניים בישראל מייצאים לחו"ל. האינפלציה השלילית מתחילת השנה מגבירה את הצורך של עסקים להסתמך על שווקים נוספים מלבד השוק המקומי ותכנית הערבויות תסייע להם בכך".

לדברי מלאך "אנחנו רק בתחילת הדרך, אך ההתעניינות בתכנית רבה: עד כה השלמנו קבלה של 18 בקשות ראשונות מחברות קטנות ובינוניות למתן ערבות מדינה. מדובר בחברות שמייצאות בהיקפים של כמה מיליוני דולרים, והערבות תסייע להם לקבל מימון בנקאי, כך שיוכלו להתמודד על עסקאות בחו"ל".