לאומי: "להגדיל את החשיפה לשוק המניות המקומי"

כלכלני לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה במכלול הסיכונים הפיננסיים

משקיעים בבורסת NYSE  / צילום: רויטרס
משקיעים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס

לאחרונה המליצו כלכלני בנק לאומי להקטין במידה מסויימת את החשיפה למניות חו"ל. המלצה זו באה בעיקר בגלל הרעה בתמחור. זאת, לאחר עליות מחירים חדות יחסית במדדי המניות העיקריים בעולם מאמצע חודש פברואר ועד אמצע אפריל, בעוד במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2016 ניכרת ירידה מצרפית נוספת בהכנסות וברווחי הפירמות.

גם לאחר הקטנה זו, מציינים כלכלני לאומי בסקירתם השבועית, אפיק מניות חו"ל נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. "ניתן להגדיל במעט את החשיפה לאפיק המניות המקומי, שנסחר להערכתנו בתמחור סביר בעת הנוכחית".

מחירי האג"ח הממשלתי בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. "אנו ממליצים לשמור על מח"מ בינוני-קצר בתיקי ההשקעות, תוך מתן עדיפות לאג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים על אג"ח ממשלתי, בחו"ל. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים. ירידת התשואות שהתרחשה בחודשיים האחרונים מחזקת את המלצתנו זו.
קצב האינפלציה צפוי להמשיך ולעלות באופן מתון במהלך המחצית השנייה של שנת 2016, ואנו מעריכים שתהיה לכך השפעה חיובית על ציפיות האינפלציה של המשקיעים. אנו ממליצים על חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד בתיקי ההשקעות".

עוד מציינים בלאומי כי נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר.

המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריביית בעבר. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה במכלול הסיכונים הפיננסיים. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות.

עבור משקיעים ספקולטיביים, ממליצים בלאומי להגדיל את החשיפה לסחורות, כהשקעה ברמת סיכון גבוהה. המלצה זו באה על רקע התאמות שנעשות בצד ההיצע, במקביל לרמת מחירי הסחורות שעדיין נמוכה מאוד בהשוואה היסטורית.