דירקטוריון תפרון מתנגד למיזוג עם חברת דלתא

טוען: "אין מקומו של דיון מסוג זה להתנהל באסיפה הכללית של החברה, אלא במקרה שמיזוג מובא לאישור האסיפה הכללית, לאחר שאושר בדירקטוריון החברה"

דירקטוריון חברת הטקסטיל תפרון יוצא נגד צמד בעלי מניות המחזיקים כ-7% ממניות החברה, הדורשים לקיים דיון באפשרות למיזוג עם החברה המתחרה דלתא . לקראת אסיפת בעלי המניות של תפרון, המתוכננת להתקיים בתחילת החודש הבא, פרסמה השבוע החברה את סדר היום של האסיפה, שבו הציגה את עמדת הדירקטוריון, שכאמור, מתנגד למהלך מסוג זה וממליץ לבעלי המניות לא לבחון אפשרות של מיזוג.

לפי הדירקטוריון, "בהתאם להוראות הדין, אין מקומו של דיון מסוג זה להתנהל באסיפה הכללית של החברה, אלא במקרה שמיזוג מובא לאישור האסיפה הכללית, לאחר שאושר בדירקטוריון החברה". יש לציין כי דרישת צמד בעלי המניות עלתה ללא כל עדכון על מו"מ או מגעים המתקיימים בין שתי החברות בנוגע למיזוג אפשרי.

בעניין אפשרות קידום מהלך של מיזוג מוסיפים בתפרון, כי "מבלי שהדבר יחייב את הדירקטוריון, הדירקטוריון יבחן אפשרויות מיזוג בהתאם לשיקול דעתו וככל שהדבר יהיה רלוונטי".

צמד בעלי המניות, שותפויות מוגבלות העונות לשם אתו השקעות (ארז רוזנבוך ותומר חפץ) וג'נסיס (אריאל מזוז ואופיר ויסלברגר), המחזיקות יחד 7.25% ממניות תפרון, פנו בחודש שעבר לחברה ודרשו את כינוס אסיפת בעלי המניות במטרה לדון באפשרות של מיזוג ולהנחות את הדירקטוריון לפעול לקידומו.

באתו ובג'נסיס מציינים כי הרקע לבקשה הוא הערכתן כי השלמת מיזוג "עשויה להיות (בכפוף לתנאיה) לטובת החברה, לטובת כלל בעלי מניותיה ואף לטובת דלתא". אתו וג'נסיס מעריכות כי מיזוג יוכל לתרום ליכולות השיווק והמכירה של החברה, להפחתת עלויות ייצור והגדלת הרווח הגולמי והתפעולי, ולהעניק "פתרון מוחלט של סוגיות האשראי שעמן התמודדה החברה בהצלחה בשנים האחרונות".

באתו וג'נסיס הציגה כמה פרמטרים משווים בין החברות, בהם היקף הכנסות, רווח גולמי והון עצמי, המשקפים לראייתם את כדאיות המהלך. בעניין זה הם כותבים, כי "בעוד שההכנסות ממכירות, היקף המאזן וההון העצמי של דלתא, כולם, גדולים מאלו של החברה בשיעור של פי 11-13, הרי ששווי השוק של דלתא גדול בשיעור של למעלה מפי 45 משווי השוק של החברה".

מניית תפרון , המעצבת ומשווקת בגדי ספורט והלבשה תחתונה, שהשליטה בה נמצאת כיום בידי בן ומרטין ליברמן, איבדה מתחילת השנה כ-13% מערכה והחברה נסחרת לפי שווי של כ-65 מיליון שקל. הכנסותיה השנתיות ב-2015 הצטברו ל-93 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא הפסידה כ-4 מיליון דולר.

דלתא, יצרנית ומשווקת מוצרי הלבשה תחתונה, הלבשת ילדים ועוד, הנמצאת בשליטת אייזיק דבח, נסחרת לפי שווי של קרוב ל-2.6 מיליארד שקל. בסיכום 2015 הכנסותיה עמדו על קרוב ל-1.1 מיליארד דולר והרווח הנקי שלה התקרב ל-44 מיליון דולר.