סלקום מאשרת: מו"מ להפוך את גולן לוירטואלית

סלקום פרסמה הודעת בורסה שמאשרת את הפרסום מאתמול ב"גלובס" ■ המו"מ בין החברות - פועל יוצא של דחיית הסכם המיזוג וההבנה שגולן טלקום לא מתכוונת לערער ל החלטת רשות ההגבלים להתנגד למיזוג

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

חברת סלקום  מאשרת את הפרסום ב"גלובס" מאתמול בדבר מו"מ מתקדם שהיא מנהלת עם גולן טלקום בדבר שימוש ברשת שלה והפיכתו של גולן למפעיל וירטואלי, באם תאושר לו הסבת רישיונו ממפעיל סלולר למפעיל וירטואלי.

ההודעה לבורסה ממחישה שככל הנראה גולן טלקום גמרה אומר לנסות ולהישאר בשוק במתכונת של מפעיל וירטואלי ולשם כך עליה לעבור כברת דרך ארוכה של אישורים ומשאים ומתנים מול משרד התקשורת כדי שייאות לכך, מה שאינו מובן מאליו בכלל.

המו"מ בין החברות הוא פועל יוצא של דחיית הסכם המיזוג ביניהן וההבנה שככל הנראה גולן טלקום לא מתכוונת לערער לבית הדין להגבלים עסקיים על החלטת רשות ההגבלים המתנגדת למיזוג בין החברות. כדרך מוצא אחרונה, ובלית ברירה, מנסה גולן טלקום למצוא את הנתיב שממנו תינזק בצורה הכי מזערית שניתן היות ובמידה והסכם להסבתה למפעיל וירטואלי לא יאושר, המשמעות מבחינתה היא ככל הנראה פירוק, וזאת מפני שהחברה לא מוכנה להמשיך ולפעול לפי מדיניות משרד התקשורת והאוצר ולהיות שותפה בהקמת רשת סלולרית משותפת עם סלקום.

הפיכתה של גולן למפעיל וירטואלי, היא אתגר רגולטורי לא פשוט מכיוון שתקדים לכך מעולם לא היה בשוק הסלולר. מדובר בקושי משפטי אך עוד לפני כן, בכלל לא ברור האם משרד התקשורת יתמוך בבקשה כזו. מבחינת המשרד, הודעה או בקשה להסבת הרישיון היא כמעין הודאה שגולן לא עמדה בתנאי הרישיון המקורי שלה, וכיצד יגיב המשרד על שינוי כזה קשה לחזות. מה שבטוח הוא שבמידה ויתברר שהחלופה של גולן במקרה של התנגדות להסבת הרישיון שלו תהיה פירוק, יש להניח שמשרד האוצר יילחם על מנת שהמהלך יצלח וגולן תישאר בשוק כמפעיל וירטואלי. סוגיית גולן שוב תונח לפתחם של שרי התקשורת והאוצר מה שמבטיח שהשיקולים בעניינו יהיו שוב פוליטיים ולא מקצועיים.

 

נזכיר כי היום הודיעה פרטנר על מכתב ששלחה בעניין גולן ובו הבהירה למשרד המשפטים ולמשרד התקשורת שכל ניסיון להסבת הרישיון של גולן למפעיל וירטואלי תהיה מבחינתה עילה לבג"ץ. יש להניח שפרטנר לא תהיה היחידה שתעתור ולכן סוגיית עתידה של גולן טלקום הולכת ללוות אותנו עוד זמן רב.

ממשרד התקשורת נמסר: "עד לרגע זה לא הגיעה למשרד התקשורת שום פניה של החברות בעניין. אם וכאשר תגיע פניה היא תיבחן לאור מדיניות המשרד, תנאי הרשיון של החברות, וזאת בשים לב להליכי האכיפה המתנהלים כיום במשרד כנגד חברת גולן טלקום".