כמה שווה תמונה של בר רפאלי? תביעה ב-900 א' ש' נגד "הארץ"

תמונות פפראצי של רפאלי שנמכרו בלעדית ל"דיילי מייל" הופיעו ב"עכבר העיר", וכעת העיתון נתבע בגין הפרת זכויות יוצרים

בר רפאלי / צילום מסך
בר רפאלי / צילום מסך

תביעה על סך 900 אלף שקל הוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב נגד קבוצת "הארץ", בטענה כי הפר זכויות יוצרים על תמונת פפראצי של הדוגמנית בר רפאלי.

התובעת היא חברת צילום אמריקאית, שצילמה לפני כשנתיים את רפאלי נופשת עם בעלה ביוון והבטיחה בלעדיות על התמונות ל"דיילי מייל" הבריטי. ועם זאת, על-פי התביעה, הן הופיעו גם באתר "עכבר העיר" של קבוצת "הארץ". התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד קובי מרקוס ואלון פלד ממשרד גורניצקי ושות'.

בתביעה כתבה החברה, Mavrix Photo Inc, כי "אין צורך להכביר במילים על כך שתצלומיה של בר רפאלי הם מצרך מבוקש. תצלומים ייחודיים מחופשתה, אישיים וחושפניים בחלקם, הם מצרך מבוקש עד מאוד, המושכים קהל גולשים ומפרסמים רחב. זוהי המציאות. הנתבעות העתיקו את התצלומים מאתר אינטרנט בריטי, אשר רכש רישיון לעשות שימוש בתצלומים, משל היה מדובר ברכוש הפקר, הגם שידעו שהתובעת היא בעלת הזכויות בתמונות.

"מעשיהן של הנתבעות בוצעו על-מנת להשיא רווח מסחרי, הא ותו לא. הנתבעות, אשר היו מודעות לעניין הרב שמוצא הציבור בדוגמנית, חיפשו 'לרכוב' על גל הפופולריות של הדוגמנית, לעשות שימוש בתצלומיה כדי ליצור מדיה מעניינת באתר המופעל על-ידם, ובכך לעודד משתמשים להיכנס לאתר".

לפי התביעה, במשך שנה וחצי נותרו הפרסומים באתר, ולאחרונה הוסרו, עם האיום בתביעה. "הכתבה הראשונה שפורסמה באתר הדיילי מייל, ביום 29.8.14, הכילה 7 תצלומים; הכתבה השנייה, שפורסמה ביום 1.9.14, הכילה 16 תצלומים (ותצלום נוסף שאינו שייך לתובעת); והכתבה השלישית, אשר פורסמה ביום 2.9.14, הכילה 12 תצלומים. כלל הכתבות מציגות את תצלומיה של הדוגמנית, על-פי רובן, בבגדי ים שונים ובמסיבות, באופן בולט ומודגש המהווה את מוקד העניין המכריע בפרסום".

 

בר רפאלי / צילום מסך
 בר רפאלי / צילום מסך

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988