באומן-בר-ריבנאי הוא המנצח בגדול של קקטוס הזהב 2016

באומן צובר 50 נקודות ומספר ניכר של מדליות ■ מפתיעים: גיתם במקום השני עם 31 נקודות, וענבר-מרחב במקום החמישי עם 8 מדליות

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הוא משרד השנה בתחרות קקטוס הזהב שנערכה הערב (ד'). המשרד ניצח בפער גדול את כל משרדי הפרסום האחרים - הן מבחינת ניקוד מצטבר והן מבחינת כמות המדליות. לזכותו נרשם ניקוד מצטבר של 50 נקודות המשקפים 4 מדליות זהב, 11 מדליות כסף ו-16 מדליות זהב. כמקובל בתחרויות הפרסום, המפתח לניקוד נעשה על-פי ניקוד של 3 נקודות לזהב, שתיים לכסף ואחת לארד.

יצוין כי הניצחון המוחץ של באומן איננו מפתיע, שכן כבר לשלב הגמר בתחרות הוא העלה כמעט כפול עבודות ממשרדי הפרסום האחרים.

מי שכן מפתיע הוא משרד הפרסום גיתם, שהעלה לשלב הגמר קצת פחות עבודות ממשרדי הפרסום אדלר-חומסקי ומקאן תל-אביב, שנלחמו מספר כמות העבודות ראש בראש.

גיתם הוכיחו כי לפעמים עדיפה איכות על כמות: המשרד מקבל 16 מדליות (כמעט כמו המשרד שבא אחריו אדלר-חומסקי), אך לגיתם יש מספר גבוה יחסית של מדליות כסף: 11 מדליות (חלק לא מבוטל מהן עבור עבודות לסלקום). בנוסף מקבל המשרד שתי מדליות זהב ו-3 מדליות ארד. סך-כל המדליות מעניקות לו 31 נקודות. 

במקום השלישי מדורג משרד הפרסום אדלר-חומסקי, שמקבל 21 נקודות במצטבר עבור 14 מדליות, מתוכן 9 מדליות ארד, 3 מדליות כסף ושתי מדליות זהב. במקום הרביעי מקאן תל-אביב עם 18 מדליות, מתוכן שתי מדליות זהב, 4 כסף ו-4 ארד.

עוד משרד שמפתיע לטובה הוא ענבר-מרחב G, שבדרך-כלל איננו שחקן בתחרות קקטוס הזהב, והשנה הוא צובר 8 נקודות הודות לשתי מדליות זהב ושתי מדליות כסף. גם ראובני-פרידן רושם 8 נקודות המגיעות מ-4 מדליות ארד ושתי מדליות כסף.

רוב המשרדים הבינוניים לא מפגינים ביצועים מרשימים במיוחד בתוצאות התחרות: יהושע TBWA, המשרד החמישי בגודלו בארץ, מסתפק בשתי מדליות ארד; גליקמן-שמיר-סמסונוב עם מדליית כסף ומדליית ארד; ו-LEAD עם מדליית כסף וארד. ברוקנר-יער-לוי, דחף ו-y&r זכו במדליית ארד כל אחד; בוקס זכו בשתי מדליות ארד; ו-JWT זכו במדליית כסף. דרורי-ארועטי-ברמן זכה במדליית ארד אחת.

נראה כי השנה כיוונו בהנהלת האיגודים לאחוז זכיות גבוה - בניגוד לשנה הקודמת בה הונהגו כללים קשוחים מאוד שהביאו לאינפלציה של זכיות במדליות זהב. לא פחות מ-95 מדליות חולקו השנה.

במדליות זהב זכו הקמפיינים הבאים: קמפיין לבזק באמצעות אדלר-חומסקי בקטגורית שירותי תקשורת. שתי מדליות זהב לעמותת שורשים של מקאן בקטגורית פרסום קהילתי. זהב לקמפיין איקאה של מקאן בקטגוריית קמעונאות. שתי מדליות זהב לרקיט בנקיזר בקטגוריית מוצרי בריאות וטואלטיקה באמצעות ענבר-מרחב, זהב ליוניליוור בטקטגורית מזון באמצעות באומן-בר-ריבנאי, זהב לרשות למלחמה וסמים בקטגוריית מזון ואלכוהול באמצעות מקאן תל-אביב, שתי מדליות זהב לסופר-פארם בקטגוריית בריאות וטואלטיקה (דיגיטל) באמצעות באומן-בר-ריבנאי, עוד זהב ליוניליוור באמצעות באומן בקטגורית מזון (דיגיטל), ומדליה אחרונה לבית השנטי בקטגורית פרסום קהילתי פרו-בונו באמצעות אדלר-חומסקי.

לדברי סופי מלניק-אמתי, מנהלת השיווק הבינלאומי של אאוטבריין, "הוספת קטגוריית התוכן בתחרות 'קקטוס הזהב' היא צבע מבורך ומתבקש, לאור הזינוק בשיעור התקציבים המופנים על-ידי המפרסמים לתוכן, שנתפס כאפקטיבי. בעולם בו רשתות סופר מרקט מייצרות מוצרים ומותגים מוכרים מוצרים ישירות ללקוחות, מנהלי שיווק מבינים שהם יכולים לפתח תוכן ולספר סיפור בכוחות עצמם. לשם כך הם זקוקים יותר מהכול לפלטפורמות מתאימות שיעזרו לסיפורים שלהם לצאת החוצה ולפגוש לקוחות באופן מדויק. בעולם, לשם השוואה, כ-25% מתקציבי השיווק מופנים לטובת התוכן, ובארץ המגמה בראשית דרכה".