אי.די.בי לטרי: תהיה אחראי לנזק ממכירת כלל ביטוח דרך הבורסה

למרות המלצת בית המשפט להידברות בין הצדדים, בכוונת המפקחת על הביטוח סלינגר לקדם את המתווה שהורתה עליו

נמשכת חליפת המכתבים החריפה בין קבוצת אי.די.בי פתוח, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, לבין המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר. ל"גלובס" נודע כי חברת אי.די.בי שלחה מכתב לנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח מטעם הפיקוח על הביטוח, משה טרי, וסלינגר, שנועד להתריע ולהרתיע אותם ממכירה מיידית של 5% ממניות כלל ביטוח דרך הבורסה או מחוצה לה.

במכתבה, מזכירה חברת אי.די.בי לטרי את החלטת השופטת המחוזית רות רונן, להקציב פרק זמן של 45 יום להידברות בין הצדדים ולאיתור מתווה שונה מהמתווה הקיים, וכן את הנזק שייגרם לאי.די.בי במכירה על פי המתווה הקיים (שהתווה הפיקוח על הביטוח) לעומת מתווה חלופי שייתכן ויושג.

עוד מזכירה אי.די.בי לטרי כי גם לו יהיה חלק בנזק האפשרי שעלול להיגרם לה כתוצאה ממכירה של המניות דרך השוק, על פי המתווה המקורי. ואולם, נראה שמבחינת הפיקוח על הביטוח באוצר דבר לא השתנה והם אומרים היום כי "טרי צריך למכור את המניות לאור העובדה שאי.די.בי לא עשו כן".

המכתב של אי.די.בי נשלח כתגובה להוראה של סלינגר לטרי, הנאמן מטעמה למניות השליטה בכלל ביטוח (ששייכות לאי.די.בי), להתחיל מיידית להיערך למכירת המנה הראשונה של מניות כלל ביטוח. נזכיר כי ההוראה של סלינגר לטרי נשלחה לפני ימים מעטים, למרות המלצת ובקשת השופטת רות רונן מביהמ"ש המחוזי, לפיה הפיקוח והחברה ידברו ביניהם במשך מספר שבועות, במטרה למצוא מתווה חליפי עדיף לגבי בעיית השליטה בכלל ביטוח.

"פתוחה לשמוע הצעות חלופיות למכירה"

מוקדם יותר החודש כתבה סלינגר לאי.די.בי מכתב בו ציינה כי עד אשר תוצג בפניה הצעת רכישה המצדיקה לשקול את הקפאת המתווה הנוכחי, היא אינה רואה מקום, לעת הזו, לעצור את המתווה הנוכחי. עוד הבהירה סלינגר, כי היא פתוחה וקשובה להצעות חלופיות להסדרת השליטה בקבוצת כלל וכל הצעה תיבחן לגופה.

בנוסף, באותו יום שלחה סלינגר מכתב לנאמן טרי ובו הודיעה כי "היות שביום 7 במאי 2016 חלפו ארבעה חודשים מיום קרות האירוע המפסיק כהגדרתו במתווה, והחברה לא קיימה את מחויבויותיה ולא פעלה בהתאם למתווה, הרי שעליו לפעול בהתאם למתווה במקומה של החברה ובהתאם לכל הסמכויות שהוקנו לו (מכוח הוראות כתב הנאמנות והרשאה בלתי חוזר עליו חתמה החברה בינואר 2015)", כפי שדיווחה אי.די.בי בהודעה לבורסה.

המתווה של סלינגר נכנס לתוקף לאחר שאי.די.בי כשלה מלמכור את החזקותיה בכלל ביטוח לגורם אסטרטגי מאז המחצית השנייה של 2013 ועד תחילת השנה הנוכחית. מינואר השנה ועד כה בחרה אי.די.בי שלא לפעול בהתאם למתווה סלינגר ולהתחיל במכירת מנות של לפחות 5% ממניות כלל ביטוח מידי ארבעה חודשים. אי.די.בי מחזיקה בכ-55% ממניות כלל ביטוח, כשגרעין השליטה המינימלי בחברה דורש החזקה של 30% ממניותיה.