שחקנית חדשה בתחום הפסטה היבשה: האם תצליח לחולל מהפך?

אופאל אינטרנשיונל משיקה בישראל את מותג הפסטה הבינלאומי EXPLORE CUISINE, הכולל סדרת פסטות טבעיות, אורגניות ונטולות גלוטן המיוצרות מקטניות

יבואנית ויצרנית המזון אופאל אינטרנשיונל משיקה בישראל את מותג הפסטה הבינלאומי אקספלור קוזין ( EXPLORE CUISINE), הכולל סדרת פסטות טבעיות, אורגניות ונטולות גלוטן המיוצרות מקטניות: עדשים, חומוס, שעועית ואורז ועוד.

הסדרה נמכרת ברשתות גדולות בעולם, בהן קוסטקו, רשת חנויות הטבע הולפוד, אלדי (ארה"ב), סיינסבורי ואסדה בריטניה, כשהיא מציעה פתרון לחולי צליאק ולטרנד הבריאות שכבש את העולם. הפסטות מיוצרות בדרום איטליה. 

איציק קול, מנכ"ל ובעלים של חברת אופאל אינטרנשיונל, מעריך כי עד סוף 2016 מחזור המכירות של המותג בכל העולם יגיע ל-25 מיליון דולר, כאשר בסוף 2015 עמד מחזור המכירות על 15 מיליון דולר. כעת הוא מצפה לכבוש את השוק הישראלי, בין היתר בהתחשב בכך שהצרכן הישראלי הוא חובב חדשנות ידוע, ובהתחשב במודעות הגוברת לצריכת מזון בריא והפחתת גלוטן בצריכה הקבועה. לפיכך שואף קול שלא להיכלל על מדף המוצרים שאינם מכילים גלוטן ודווקא להתמקם לצד מותגי הפסטה המובילים.

"זה שהפסטות לא מכילות גלוטן זה הבונוס", אומר קול, "אבל זה לא העיקר. אני מציע משהו שהוא גם בריא וגם טעים ומהווה חלופה לברילה ולמותגים המובילים בשוק. המסר הוא שאפשר לצרוך פסטה עם פחות קלוריות ויותר ערכים תזונתיים מבלי להיות חולה צליאק".

מחיר ההשקה לפסטה יעמוד על כ-13 שקל, כשבשלב ראשון מכילה הסדרה 6 מוצרים (על בסיס קמח עדשים ועוד). "כל המוצרים מכילים כשרות בד"צ בית יוסף, והם כשרים לפסח", מוסיף קול. 

חברת אופאל עומדת מאחורי מוצרים של מותגים פרטיים בארץ ובחו"ל, בהם קונפיטורות וירקות קפואים של מותג שופרסל. את הפצת הפסטות בישראל תבצע חברת גורי.

מוצרים אחרים של החברה המשווקים גם בישראל כוללים את קונפיטורות סן מורנו. בשלב הבא תבחן החברה שיווק רטבים לפסטה, כשחדירת המותג החדש תתבצע בשלבים ותתחיל בשוק הקמעונאי, ומשם תעבור לשוק המוסדי המחפש פתרונות ללא גלוטן להסעדה.