נדחתה ההצעה לפיה שר האוצר יקבע את הפרשות הפנסיה

יו"ר ועדת הכספים גפני התנגד להצעת האוצר, שלפיה שר האוצר יקבע את שיעור הפרשת הפנסיה של העובדים בישראל ■ להצעה התנגדו גם כלל חברי הכנסת, נציגי המעסיקים, ההסתדרות ומשרד הכלכלה והתעשייה ■  למדריך פנסיוני

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

ועדת הכספים דחתה היום (ב') ניסיון של משרד האוצר לאפשר לשר האוצר לקבוע את גובה הפרשות הפנסיה בישראל. זאת, לאחר שמשרד האוצר הציג בפני חברי הוועדה סעיף חדש בתיקון 16 לחוק הפנסיה, ובסעיף זה ניסה לקבוע ששר האוצר, באישור ועדת הכספים, יוכל לקבוע את שיעורי הפרשות הפנסיה של העובדים בישראל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התנגד להצעת משרד האוצר וביקש מנציגי המשרד למחוק את הסעיף מתיקון 16 כדי לאשרו. להצעה התנגדו כלל חברי הכנסת, נציגי המעסיקים, נציגי ההסתדרות ונציגי משרד הכלכלה והתעשייה. שלמה יצחקי, הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי הממשלה מעורבת בכל הסכמה בין המעסיקים לעובדים ואין צורך בכל התערבות נוספת של משרד האוצר. 

יש לציין כי עד כה, נקבעו הפרשות הפנסיה באמצעות הסכמים בין נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות. 

תיקון 16, כאשר יאושר, צפוי להסדיר את אי הוודאות ששררה במגזר העסקי מאז אישורו של תיקון 12, אשר היה עשוי להעלות בצורה חדה את הפרשות המעסיקים לפנסיה. התיקון מאשרר את ההסכם בין נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ולפיו שיעור ההפרשות של המעסיקים והעובדים יגדל בהדרגה בחצי אחוז עד ינואר 2017.