ירידות בסיום המסחר בבורסה; אביליטי ואפריקה עלו בכ-8%

מגמה שלילית בבורסות אירופה; ירידות שערים בוול סטריט ■ הפסד עצום למגדל ברבעון הראשון ■ חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי חברת אורתם סהר

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ד') בירידות שערים, שנשמרו עד לסיום המסחר, וזאת על רקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. כעת נסחרות בורסות אירופה במגמה שלילית, בעוד שהמסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים.

 

המשקיעים בעולם ממתינים בציפייה דרוכה לדוח התעסוקה האמריקאי, שיפורסם מחרתיים. על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב הוסיף בחודש מאי 163 אלף משרות חדשות, עלייה קלה לאחר הוספה של 160 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-4.9% מ-5%.

לדוח התעסוקה השפעה רבה על החלטת הריבית של הפד החודש. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-35% להעלאת ריבית ביוני, וזאת לאחר שיו"רית הפד ג'נט ילן שמרה על עמימות בנאום שנשאה בסוף השבוע, ורק ציינה כי יהיה זה נכון להעלות את הריבית בחודשים הקרובים.

ה-OECD חתך היום את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2.5% ב-2016, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על כ-3%. לגבי 2017 כלכלני הארגון מעריכים כי המשק הישראלי יצמח בקצב של 3%. 

מגדל ביטוח  דיווחה אמש על הפסד עצום של כ-494 מיליון שקל ברבעון הראשון. זאת בהשוואה להפסד של כ-85 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה על ההון הייתה שלילית ועמדה על 8.8% לעומת תשואה שלילית של 5.5% ברבעון המקביל אשתקד.

אורתם סהר  דיווחה היום לבורסה כי אתמול נחקרו ברשות לניירות ערך מנכ"ל החברה ואחד מבעלי השליטה בה אמיר נחום, וכן נושאי משרה נוספים. במסגרת החקירה, בוצע חיפוש במשרדי החברה ונאספו חומרי מחשב ומסמכים נוספים. למיטב ידיעת החברה, נחום נחקר בחשד לעבירות על חוקי ניירות ערך.

בנק דקסיה ישראל  גייס ניירות ערך מסחריים במכרז המוסדי בהיקף של 340 מיליון שקל. למכרז היו ביקושים בהיקף של 972 מיליון שקל. ניירות הערך המסחריים הינם בריבית משתנה לפי ריבית בנק ישראל בתוספת מרווח ולמח"מ של כשנה (מועד פירעון סופי במאי 2017). אגרות החוב דורגו A-1 ע"י S&P מעלות.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]