לשכת עוה"ד בביקורת חריפה על פרקליטה של שרה נתניהו

הלשכה הגיבה להתבטאויות של עו"ד יוסי כהן, לפיהן השופטת דיתה פרויז'ינין העניקה יחס פוגעני לרעיית רה"מ והתעלמה מטענותיה: "התבטאויות מסוג זה מצד עו"ד בישראל כלפי ביהמ"ש הן בלתי מקובלות"

שרה נתניהו / צילום : ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום : ליאור מזרחי

התבטאויותיו של עו"ד יוסי כהן, בא-כוחה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, נגד שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרויז'ינין, בעקבות פסק הדין שנתנה אתמול (ג'), שבמסגרתו קיבלה את תביעת עובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו - אינן עוברות בשקט.

לשכת עורכי הדין הביעה הבוקר (ד') מחאה על דברי עו"ד כהן ומסרה כי "התבטאויות מסוג זה מצד עורך דין בישראל כלפי בית המשפט הן בלתי מקובלות, ויש להוקיען ולהסתייג מהן".

לדברי הלשכה, "הניסיון להטיל דופי בבית המשפט ולהתגולל על שופטת העושה מלאכתה נאמנה אינו ראוי ואינו מכבד את ציבור עורכי הדין".

 

בלשכת עורכי הדין מדגישים כי אין באמור לעיל כדי לחוות דעה ביחס לפסק הדין עצמו ולתוכנו. "לשכת עורכי הדין היא חלק מרכזי משלטון החוק, ומתוך כך, היא רואה חובה לעצמה להגן על מערכת המשפט ולהסתייג מכל התבטאות החורגת מכללי הביקורת המקובלים. הסתה והשמצה כלפי שופטת, אשר מטבע הדברים מנועה מלהגיב, אינן מצב שניתן להשלים עמו ולקבלו, ולכן באה תגובה זו".

בלשכה מזכירים כי בעבר היא העמידה לדין את עו"ד רונאל פישר, שהתבטא נגד פסק הדין של יעקב העליון ואמר כי המעשה המגונה היחיד זה פסק הדין של בית המשפט.

נזכיר כי אתמול (ג'), בעקבות פסק הדין שנתנה השופטת דיתה פרויז'ינין מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בתביעתו של גיא אליהו, הגיב בתקשורת עו"ד יוסי כהן, בא-כוחה של משפחת נתניהו, ואמר, בין היתר, כי "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרויז'ינין, שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו. המשפט נוהל באופן חד-צדדי, ולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה".