הנהלת בתי המשפט הגישה תלונה משמעתית נגד פרקליטה של נתניהו

(עדכון) - הנהלת בתי המשפט: "דבריו הם ניסיון להלך אימים על בתי המשפט" ■ עו"ד יוסי כהן: "לא הייתה לי כל כוונה לפגוע אישית בשופטת. מצטער אם הובנתי אחרת"

עורך דין יוסי כהן / צילום: איל יצהר
עורך דין יוסי כהן / צילום: איל יצהר

הנהלת בתי המשפט מתריעה ומקיימת: היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, הגיש היום (ד') בצהריים ללשכת עורכי הדין תלונה משמעתית נגד עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של משפחת נתניהו, בעקבות התבטאויותיו החריפות נגד שופטת בית הדין לעבודה בירושלים, דיתה פרוז'ינין, לאחר שזו קיבלה את תביעתו של גיא אליהו נגד מעון ראש הממשלה.

"בדבריו מרמז לכאורה עו"ד כהן על כך שכבוד הנשיאה פרוז'ינין התבססה על שיקולים בלתי עניינים בפסק דינה, ובכלל זה מעצם העובדה שמדובר ברעייתו של ראש הממשלה. מדובר בהתבטאויות קשות וחסרות אחריות החורגות מכללי הביקורת המקובלים ומעיקרון חופש הביטוי", נאמר בתלונת הנהלת בתי המשפט.

לטענת הנהלת המשפט, "בדבריו של עו"ד כהן יש כדי לבזות את כבוד בית הדין, להלך עליו אימים, להטיל דופי ביושרו ובשיקול-דעתו של היושב בדין ולקעקע את הלגיטימיות של מערכת בתי המשפט בקרב הציבור. הפצת מסרים מסוג זה, מצד עורך דין שחב חובה מוגברת כקצין בית המשפט, חמורה שבעתיים, ואין לעבור עליה לסדר היום".

עוד נאמר בתלונה נגד כהן כי "מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים את הסתייגותם מההשתלחות חסרת הרסן של עו"ד כהן בבית הדין, וסבורים כי מן הראוי הוא שוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, האמונה על שמירת ערכי היסוד של המקצוע ועל קביעת הנורמות האתיות של ציבור עורכי הדין, תבחן באופן ממצה ויסודי את הדברים.

"נוכח האמור לעיל אבקשך להורות על בדיקת העניין ועל נקיטת ההליכים המתאימים בהתאם לתוצאות הבדיקה, תוך עדכוננו".

"מביעים סלידה" 

מוקדם יותר היום, בתגובה שהוציאה הבוקר, מסרה דוברת מערכת המשפט, אילת פילו, כי "מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים את סלידתם מן הדברים הקשים וחסרי האחריות אשר נאמרו על-ידי עו"ד יוסי כהן, בא-כוחה של משפחת נתניהו. 

"דבריו של עו"ד כהן, שתפקידו לשמש כקצין בית המשפט, מהווים ניסיון להלך אימים על בתי המשפט בתיקים בעניין מעון ראש הממשלה שאינם חלוטים. בכוונת מערכת בתי המשפט להגיש עוד היום תלונה ללשכת עורכי הדין בעניין התבטאויותיו של עו"ד יוסי כהן". 

עו"ד כהן מתנצל

עו"ד יוסי כהן עצמו הוציא היום לפני הצהריים הודעה מעודכנת משלו, ככל הנראה לאור האיומים בהעמדתו לדין משמעתי, ומסר: "אני מעריך ומכבד את כל הערכאות השיפוטיות והשופטים ונוהג בהם בכבוד. הביקורת שלי על בית הדין האזורי התמקדה בהליך משפטי מסוים שפגע בזכויותיה של הגברת נתניהו להביא עדים. אין ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע אישית בשופטת. אני מצטער אם הדברים הובנו אחרת". 

 

עוד באותו נושא: 

משפחת נתניהו במתקפה על השופטת: "פוגענית, מוטה וחד-צדדית"

פרקליטם של בני הזוג נתניהו: "שרה היא מלאך, רודפים אותה" 

לשכת עורכי הדין בביקורת חריפה על פרקליטה של נתניהו 

שרה נתניהו ועורך דינה יוסי כהן/ צילום : ליאור מזרחי
 שרה נתניהו ועורך דינה יוסי כהן/ צילום : ליאור מזרחי