הישג לרשות השנייה בבג"ץ: מהדורת חדשות 10 תימשך שעה

משיכת העתירה הגיעה לאחר שהרכב השופטים המליץ על משיכתה ורמז כי היא עתידה להידחות ■ "לא נראה כי החלטת מועצת הרשות השנייה חרגה מסמכות או ממתחם הסבירות"

תמר איש שלום / צילום: ענבל מרמרי
תמר איש שלום / צילום: ענבל מרמרי

הישג לרשות השנייה: מהדורת החדשות של ערוץ 10 תישאר באורך של שעה אחת ולא דקה אחת יותר - כך מתברר לאחר שהיום (ד') משכה חברת חדשות 10 את עתירתה לבג"ץ נגד החלטת הרשות השנייה שלא לאפשר יותר את הארכתן של המהדורות.

משיכת העתירה הגיעה לאחר שהרכב השופטים, בראשות השופט יורם דנציגר, המליץ על משיכתה ורמז כי היא עתידה להידחות.

במהלך הדיון שהתקיים הבוקר העיר בג"ץ כי לא נראה שהחלטת מועצת הרשות השנייה חרגה מסמכות או ממתחם הסבירות. העתירה הוגשה בפברואר השנה לאור החלטת מועצת הרשות השנייה כי תאסור, פרט למקרים מיוחדים, על מהדורת חדשות לארוך יותר משעה אחת - בין השעות 20:00 ל-21:00. זאת, לטענתה, בשל הפגיעה בצופים. אלה, טוענים ברשות השנייה, מתלוננים כי הם ממתינים לתחילת תוכניות הפריים היומיות שתחילת שידורן משתנה. הדבר גם הביא להארכת מהדורת החדשות של ערוץ 2, שביקשו להשוות את התחרות.

ההחלטה היוותה פגיעה כלכלית בערוץ 10, שכן על מהדורת החדשות נסמך לוח השידור של הערוץ בשעות השיא, ואכן, מאז ההחלטה נפגעה הצפייה בפריים-טיים של הערוץ.

בערוץ 10 טענו כי מדובר בסתימת פיות ובניסיון להצר את צעדי חברת החדשות ואת תחקיריה. בעקבות העתירה אף הוצא לרשות השנייה צו על-תנאי, אשר על עצם הוצאתו מתח השופט דנציגר ביקורת.

על-פי השופט דנציגר, שעמד בראש צוות השופטים, "חוסר הסבירות צריך להיות קיצוני כדי לפסול את החלטת מועצת הרשות השנייה".

בדיון היום הגישה עמותת הצלחה את חוות-הדעת שלה לבית המשפט, והיא, על-פי השופטים, נלקחה בחשבון.

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מסרה בתגובה כי "החלטתה של מועצת הרשות השנייה נבעה משיקולים מקצועיים וענייניים, מכוח הסמכות המוקנית למועצה בחוק הרשות השנייה. בהחלטתה ביקשה המועצה להביא לכך שציבור הצופים יזכה למגוון שידורים מסוגים שונים וליצור מסגרת 'פריים-טיים' מגוונת ונרחבת המותאמת לכל המשפחה. אנו מברכים על החלטת בג"ץ, ונמשיך לפעול לשמירה על האינטרס הציבורי וטובת הצופים".

עו"ד הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה, מסרה כי "שאלת הסבירות של החלטת המועצה עמדה למבחן, ובג"ץ ביטא עמדה חד-משמעית, לפיה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מילאה את תפקידה כמוגדר בחוק. ראוי לציין כי נוסף למהדורה המרכזית נחשפים הצופים לשפע של שידורי חדשות לאורך היום. ראוי ונכון לייצר הפרדה בין שידורי החדשות לבין רצועת שידורי הערב, כפי שקבע המחוקק".

הרשות השנייה יוצגה בידי עו"ד יאיר עשהאל ממשרד עורכי הדין אברמזון ושות'. 

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "את דברנו אמרנו בבית המשפט - ואולי דווקא בימים אלה כדאי להדגיש שנכבד כל החלטה שיקבל".