רכישת מניות כלכלית ירושלים הקפיצה את רווחי סאמיט ברבעון

חברת הנדל"ן של זוהר לוי הרוויחה 101 מיליון שקל, כ-78 מיליון שקל מכך בגין ההחזקות בכלכלית

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

רכישת מניות כלכלית ירושלים במהלך הרבעון הראשון של השנה, בהיקף של 292 מיליון שקל, הקפיצה את הרווח הנקי של סאמיט ברבעון. הרווח הנקי של חברת ההשקעות בנדל"ן, שבשליטת זוהר לוי, הסתכם ברבעון בכ-101 מיליון שקל, קפיצה של כ-225% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עליית הערך של מניות מניות כלכלית מאז הרכישה הניב רווח של 78 מיליון שקל לסאמיט (תחת הסעיף "הכנסות אחרות"), כאשר נכון להיום שווי ההחזקה בכלכלית (כ-20% ממניות החברה) עומד על 396 מיליון שקל.

הכנסות סאמיט , הפועלת ברכישה, השכרה וניהול של נכסים מניבים בגרמניה ובישראל, גדלו בכ-26% והסתכמו בכ-73 מיליון שקל ברבעון בעקבות רכישה של נכסים נוספים בשנה האחרונה. ה-NOI (הכנסה תפעולית נקייה) גדל ב-26.4% לכ-67 מיליון שקל. ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) גדל בכ-27% והסתכם בכ-43 מיליון שקל.

בשבוע הבא תתכנס אסיפת בעלי המניות של כלכלית ירושלים, המתנהלת כיום ללא בעל שליטה, לצורך בחירת דירקטורים, וזאת על רקע חילופי ההאשמות מהעת האחרונה בין סאמיט, שהינה בעלת המניות הגדולה בחברה, לבין הדירקטוריון המכהן של כלכלית, בראשות היו"ר אהרון פוגל.

בסאמיט טענו השבוע בנייר עמדה כי "מסע ההפחדה שמתנהל על-די הדירקטורים המכהנים, מתעלם באופן עקבי ומכוון מההבהרות וההצהרות שניתנו בכתב ובעל פה על-ידי סאמיט....וזאת במטרה לשמר את משרותיהם של הדירקטורים המכהנים. ...סאמיט לא רכשה שליטה בחברה, ואין בכוונתה לעשות פעולות, לרבות בהקשר של מינוי הדירקטורים, אשר יעמידו את החברה בחשיפה מול הוראות החוק או יפגעו בעסקיה".

רכישות בגרמניה

מלבד רכישת מניות כלכלית, השקיעה סאמיט במהלך הרבעון כ-245 מיליון שקל ברכישה של 3 נכסים: 70 מיליון שקל ברכישת נכס בקיסריה, 15 מיליון אירו ברכישה של בניין משרדים במינכן ונכס בדואיסבורג וכ-25.5 מיליון אירו ברכישה של קומפלקס בנייני משרדים בפרנקפורט.

החברה מחזיקה כיום ב-122 נכסים מניבים בגרמניה ובישראל בשטח של כמיליון מ"ר, המוערכים בשווי של כ-3.9 מיליארד שקל. בגרמניה מחזיקה סאמיט ב-105 נכסים בשיעור תפוסה של כ-87%, בדומה לתפוסה בסוף 2015. בישראל שיעור התפוסה בנכסיה עלה ב-1% ל-89%. הונה העצמי עומד על כ-1.3 מיליארד שקל ושווי השוק שלה טיפס לכ-1.6 מיליארד שקל לאחר שהמניה עלתה בכ-16% בשנה האחרונה.

אמיר שגיא, מנכ"ל סאמיט, ציין כי "להערכתנו, אפשר יהיה ליהנות מהשבחה משמעותית של ההשקעה בכלכלית ככל שכלכלית תפעל למימוש נכסים ומחזור חוב, אשר יאפשרו לה יציבות פיננסית". נזכיר כי בעוד שבוע (ב-9 ביוני) תתקיים אסיפת בעלי מניות מיוחדת וגורלית בכלכלית, במסגרתה יצביעו בעלי המניות על הרכב הדירקטוריון החדש בחברה ונושאים נוספים.

בתגובה לדוחות מציין ישי ששון, אנליסט הנדל"ן בירושלים ברוקראז', כי "רכישת מניות כלכלית ירושלים, וההחזקה בה עשויים להיות נקודת מפנה משמעותית בכל הקשור למנועי צמיחה נוספים לפעילות החברה. יחד עם זאת, כל עוד תימשך חוסר הבהירות באשר להרכב הדירקטוריון בכלכלית, הדבר עלול לפגוע במומנטום להדבקת הפער ביחס לשווי הכלכלי, העומד להערכתנו על 13%. ככל שיחול שיפור בפעילות כלכלית, הדבר עשוי להקרין לטובה על שוויה של סאמיט ולהגדיל את האפסייד מההחזקה במנייתה".

אליעזר פישמן, שמחזיק מניות בכלכלית ירושלים, הוא בעל השליטה ב"גלובס"