הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את עו"ד נבות תל-צור

זאת בכפוף לשימוע ■ החשד: עו"ד תל-צור פעל מטעם אולמרט לסיכול הסדר טיעון שעמד להיכרת במהלך משפט הולילנד בין התביעה ושולה זקן ■ תל-צור: "זקן היא שפנתה אליי"

נבות תל צור, הרמת כוסית לשנה החדשה של גאון החזקות / צילום: תמר מצפי
נבות תל צור, הרמת כוסית לשנה החדשה של גאון החזקות / צילום: תמר מצפי

פרקליטות המדינה הודיעה לעו"ד נבות תל-צור כי נשקלת העמדתו לדין בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחה בעדות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך. הודעה על כך נמסרה לבאי-כוחו. 

על-פי החשד, עו"ד תל-צור פעל מטעמו של אהוד אולמרט לשם סיכול הסדר טיעון שעמד להיכרת במהלך ניהול משפט הולילנד בין התביעה ובין שולה זקן, וזאת כדי למנוע את הפיכתה של זקן לעדת תביעה נגד אולמרט, באופן אשר עלול היה לפגוע בו.

על-פי החשד, במסגרת זו נפגש תל-צור עם זקן ובני משפחתה, בלא ידיעת סנגורה, ניסה להניא אותה מלחתום על הסדר הטיעון ולהשפיע על תוכן עדותה כעדת תביעה. בתום הפגישה אף הציע לה סיוע כספי מטעמו של אולמרט.

בהמשך, נטען, תל-צור אף הציע לזקן הכפלה של התמיכה הכלכלית שקיבלה עד אז וכן סיוע במימון סנגור פרטי, אם תחליט שלא להמשיך להיות מיוצגת על-ידי עורך דינה דאז. 

תל-צור: "זקן היא שפנתה אליי"

עו"ד תל-צור מסר בתגובה: "אני עורך דין וסנגור מזה 30 שנה ויודע היטב את הגבול בין מותר לאסור בייעוץ לנאשם בהליך פלילי. אני חולק על עמדת הפרקליטות, לפיה שיבשתי כביכול הליכי משפט, וכמוני חושבים עורכי דין וסנגורים בכירים רבים וכן פרקליטים ושופטים בדימוס, שראו את מלוא חומר הראיות ומשוכנעים כי לא ביצעתי עבירה כלשהי. 

"שולה זקן היא שפנתה אליי לצורף התייעצות, ואני יעצתי לה על-פי מיטב הבנתי, על-פי הנתונים שהניחה בפניי, משיקולים מקצועיים וענייניים, כאשר טובתה לנגד עיניי. 

"במסגרת השיחות, שהוקלטו ללא ידיעתי, לא רק שלא ניסיתי להניא את גברת זקן מלחתום על הסדר הטיעון ולא הבטחתי לה דבר כנגד אי-חתימתה, אלא ההפך הוא הנכון: הבעתי בפניה את עמדתי שמדובר בהסדר סביר מבחינתה, אם כי ניתן היה לדעתי לשפר את תנאיו. הבהרתי לה במפורש כי יש להפריד בין ההתלבטות שלה בנושא הסדר הטיעון לבין הסיוע שהיא מצפה לקבל מאולמרט. 

"ההחלטה האם לחתום על הסדר הטיעון הייתה ונותרה לאורך כל הדרך החלטה אישית ועצמאית של שולה זקן, אשר נועצה בנושא זה גם עם עורכי דינה. 

"אני מקווה שבתום השימוע שייערך תתקבל עמדתי, טיוטת כצב האישום תיגנז, ולא יהיה צורך לנהל בעניין זה משפט".