ת"א נערכת למצעד הגאווה: כל חסימות הכבישים הצפויות

החל משעות הבוקר ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות שבהם יעבור המצעד והצירים הסמוכים ■ חבר מועצת תל אביב-יפו על צווי ההרחקה שביקשה המשטרה: "מישהו לא עשה את העבודה עד הסוף"

תל אביב ורמת גן / צילום: צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
תל אביב ורמת גן / צילום: צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

לקראת מצעד הגאווה שייערך היום (ו') בתל אביב, צפויים שינויים בהסדרי התנועה החל משעות הבוקר. המצעד יחל בשעה 12:00 ויימשך עד 19:00. הוא ייצא מפינת הרחובות בוגרשוב וטשרנחובסקי לכיוון מערב, ימשיך לכיוון צפון לירקון, לאחר מכן לכיוון מערב לפרישמן ולכיוון דרום להרברט סמואל עד לגן צ'ארלס קלור.

חניית כלי רכב לא תותר בציר התהלוכה וברחובות המקיפים את גן מאיר, המלך ג'ורג' וטשרנחובסקי משעה 7:00. החל מהשעה 9:30 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: המלך ג'ורג' ייחסם לתנועה בשני הכיוונים מאלנבי עד דיזנגוף; טשרנחובסקי ייחסם מבוגרשוב; החשמונאים ייחסם לתנועה מפרץ חיות.

משעה 11:00 ייחסמו רחובות נוספים. רחוב בוגרשוב ייחסם לתנועה בשני הכיוונים מהמלך ג'ורג' עד בן יהודה; רחוב מרמורק ייחסם לתנועה לכיוון מערב מאבן גבירול; רחוב ארלוזורוב ייחסם לתנועה לכיוון מערב בצומת אבן גבירול; רחוב בן יהודה ייחסם לתנועה בשני הכיוונים מאלנבי עד ארלוזורוב; רחוב אלנבי ייחסם לתנועה לכיוון צפון מכיכר המושבות עד הרברט סמואל.

כמו כן, רחוב הירקון ייחסם לתנועה לכיוון דרום בצומת רחוב נורדאו ולכיוון צפון מיוסף הלוי (גן הכובשים) ועד פרישמן; בצומת רוקח-אבן גבירול תיחסם התנועה לכיוון מערב (נמל תל אביב); רחובות הרברט סמואל וקויפמן ייחסמו לתנועה משל"ג עד שדרות ירושלים ושדרות ירושלים ייחסמו לתנועה לכיוון צפון משדרות בן צבי עד רחוב אילת. בנוסף, ייחסמו לתנועה כל הרחובות החוצים את ציר התהלוכה.

 

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב ולשעבר יו"ר האגודה למען הלהט"ב, התייחס היום להחלטת בית משפט השלום בעיר שלא לאשר למשטרה עשרות צווי הרחקה שביקשה להוציא נגד אזרחים שסומנו כמי שעשויים לפגוע במשתתפים במצעד. "למשטרת ישראל יש תפקיד לאבטח ולדאוג שהמצעד והסדר הציבורי יישמר. אנחנו לא ניתן למשטרה עצות איך לעבוד", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אם המשטרה מגיעה עם גישה של איך לעבוד והשופט מגלגל אותם החוצה, אז מישהו לא עשה את העבודה עד הסוף".

פנקס הסביר כי אינו מתנגד למחאה נגד המצעד, אך על המשטרה להגן על הצועדים. "אני לא מוטרד בקשר למחר, אלא יותר מזה שרצח הבר-נוער לא פוענח, עם הפיאסקו של עד המדינה באמצע, עם שליסל אחד ושתיים", אמר. "אסור לשכוח למשטרה גם את הצד הטוב: 20 שנה המשטרה מתאמצת ועושה דברים ולא קרה כלום. אבל להגיע עם חומר דל שהשופט לא יכול לאשר, אנחנו לא אוהבים את זה. יש לאגודה מרכז שעוקב אחרי פשעי שנאה, ולא פנו אליו".