יום ירושלים: כוננות בבירה לקראת מצעד הדגלים

היערכות שיא בבירה לקראת מצעד הדגלים המסורתי שצפוי להתקיים השנה בסמוך לתחילת צום הרמדאן ■ "נגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית או מילולית", נמסר מהמשטרה

ירושלים / צילום: בלומברג
ירושלים / צילום: בלומברג

אירועי יום ירושלים יעמדו היום (א') בסימן הטקס המרכזי בגבעת התחמושת, אך עוד קודם לכן עיקר תשומת הלב מופנית לעבר מצעד הדגלים המסורתי, שייערך אחר הצהריים, ערב כניסת צום הרמדאן, אז אלפי מתפללים מוסלמים צפויים גם הם לצעוד באזור. בעקבות החשש מחיכוכים, החליטה משטרת מחוז ירושלים להקדים בשעה את המצעד. עם זאת, המסלול הרגיל של המצעד לא השתנה והוא יעבור כמתוכנן גם ברובע המוסלמי.

בשבועות האחרונים פעלו מספר ארגונים, ביניהם עמותת "עיר עמים", במטרה למנוע את מעבר המצעד ברובע המוסלמי. הבוקר, בית המשפט יכריע בעתירה שהגישה העמותה, בבקשה למנוע את קיום המצעד, אולם על פי כל ההערכות העתירה צפויה להידחות.

גם חברי וחברות כנסת, ביניהם יו"ר מרצ זהבה גלאון, פנו לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במטרה להתערב ולשנות את המסלול, מחשש להתלקחות בחסות יום ירושלים.

מעל לאלף שוטרים, גלויים וסמויים, יתפרסו ברחבי העיר בכדי לשמור על הסדר. "המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית או מילולית, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק ותדאג למצות עמם את מלוא חומרת הדין", נמסר מהמשטרה לקראת מצעד הדגלים.

באזור מרכז העיר צפויים להיחסם לתנועה מספר רחובות בשל מצעד הדגלים:

הרחובות בצלאל ואליש ייחסמו לתנועה בין השעות 15:00 - 16:00.

הרחובות המלך ג'ורג' (מכיכר צרפת ועד שטראוס הקטן), אגרון והרחובות הסמוכים ייחסמו לתנועה בין השעות 17:00 - 19:00.