נעילה מעורבת בוול סטריט; הנפט מעל 50 דולר לחבית

מאקרו: תפוקת העובדים ועלות העסקתם, והאשראי הצרכני ■ דוחות: Valeant וחברת HD Supply ■ מחירי הנפט זינקו עד 1.9% ■ עליות נרשמו בשוקי אירופה ושוקי אסיה ■ חדשות מיזוגים ורכישות מצד יאהו ו-ורייזון

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, מדד הדאו-ג'ונס וה-S&P עלו בכ-0.1% ואילו מדד הנאסד"ק ירד לקראת הנעילה ב-0.1%. מגמה חיובית שנרשמה היום בבורסות אירופה. נראה כי תיאבון המשקיעים לסיכון עלה, והם קנו מניות וחוזים על הנפט. מספר קטן של דוחות כספיים ונתוני מאקרו פורסמו היום בארה"ב. עליות נרשמו גם בשוקי אסיה, אתמול מדדי וול סטריט עלו עד 0.6%.

 

עדיין ברקע נאומה של יו"רית הפד ג'נט ילן מאתמול, ששוב לא נתנה מועד צפוי מדויק להעלאת ריבית, ורק אמרה כי העלאת ריבית תהיה "בחודשים הקרובים". יחד עם זאת, היא גם אמרה למשקיעים לא לשים דגש מוגבר על דוח התעסוקה הגרוע, אלא על "נתונים כלכליים חזקים בתקופה האחרונה".

כזכור, דוח התעסוקה לחודש מאי אכזב קשות, עם הוספה של 38 אלף משרות בלבד במשק האמריקאי לעומת תחזית להוספה של 159 אלף משרות. שיעור האבטלה ירד ל-4.7% מ-5%. 

המשקיעים בחרו לפרש את הדברים של ילן כדחייה במועד העלאת הריבית - השווקים מתמחרים סיכוי של כ-4% בלבד להעלאת הריבית בפגישה שתיערך ב-14-15 ביוני. בנוגע ליולי, החוזים מאותתים על סיכוי של 30% להעלאת ריבית בחודש הבא, נפילה לעומת סיכוי של 42% טרם פרסום דוח התעסוקה. רוב ההערכות מדברות כעת על העלאת ריבית רק בספטמבר.

 

מחירי הנפט  זינקו היום במהלך המסחר: מחיר חבית נפט מסוג ברנט עלה ב-1.9% ל-51.5 דולר ומחיר חבית נפט מסוג WTI עלה ב-1.5% ל-50.5 דולר

בזירת המאקרו התפרסמו ב-15:30 נתוני תפוקת העובדים ועלות העסקתם. ב-22:00 שעון ישראל התפרסם נתון האשראי הצרכני לחודש אפריל, אשר רשם ירידה חדה לרמה של 13.4 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר ל-18.5 מיליארד דולר מ-29.6 מיליארד בחודש הקודם. 

בגזרת הדוחות הכספיים חברת התרופות Valeant צונחת כ-10% במסחר המוקדם לאחר שפירסמה דוחות מאכזבים. וליאנט זכתה לכותרות שליליות בתקופה האחרונה על רקע תכסיסים חשבונאיים שניסתה לעשות בדוחות.

עוד דיווחו היום: חברת HD Supply Holdings (סימול HDS). 

יאהו  ריכזה עניין על רקע הצעת רכש נוספת בהיקף משוער של 3 מיליארד דולר מצד ורייזון  לעסקי הליבה של יאהו.  

ענקית המשלוחים פדקס העלתה אמש ב-60% את הדיבידנד שתחלק ל-40 סנט למניה. 

גולדמן זאקס  נחקר ע"י הרשויות בארה"ב על כך שלא התריע בעניין פקודת קנייה חשודה של מניות במלזיה שעברה דרכו - כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. 

חברת הביומד Sarepta (סימול SRPT) זינקה 26% בטרום מסחר על רקע ציפיות לאישור FDA לתרופה שלה לטיפול בניוון שרירים.

מניית ראלף לורן  נפלה בשיעור חד, וזאת לאחר שהחברה הודיעה היום על תכנית רה-אגון שתגרום לפיטורי עובדים וסגירת סניפים.