בעקבות הביקורת: אובר תציע לנהגים תנאים משופרים

במחווה של רצון טוב, השיקה פיצ'רים חדשים, קופונים לתגמול נאמנות העובדים ואופציות תשלום מהירות יותר

אפליקציית אובר / צילום: בלומברג
אפליקציית אובר / צילום: בלומברג

בתגובה ללחץ הגובר על אובר (Uber) בגין יחסה לנהגים, מבצעת החברה כמה מחוות של רצון טוב בצורת השקת פיצ'רים חדשים, קופונים לתגמול נאמנות העובדים ואופציות תשלום מהירות יותר.

המתכנתים של אובר שוקדים על פיתוח תוכניות שיושקו באופן רחב עוד החודש. בכמה ערים יוכלו הנהגים להפסיק זמנית את קבלת ההזמנות מנוסעים פוטנציאליים עוד לפני השלמת המשמרת. כדי לסיים משמרת במערכת הנוכחית, חייבים הנהגים להקליד באופן ידני - עד שהם מביאים את הלקוח האחרון ליעדו - שהם מסרבים לקבל הזמנות נוספות.

בכמה ערים יתחילו הנהגים לגבות מהלקוחות עוד לפני תחילת הנסיעה תשלום בגין שתי דקות נסיעה, כדי לפצות את הנהגים על ההמתנה. החברה ערכה ניסויים בפרקי זמן קצרים יותר בכמה ערים, והיא תרחיב את המתכונת החדשה לתריסר ערים נוספות בחודש הנוכחי. במהלך העבודה יוכלו הנהגים לבדוק בתחנות דלק קרובות את יישום אובר למחירי דלק כדי למצוא אופציות זולות יותר. החברה הודיעה כי תנהל מו"מ עם תחנות דלק כדי לשכנען להציע הנחות לנהגים בתמורה לפרסום שבו יזכו תחנות אלה ביישום של אובר. ווייז, יישום הניווט של גוגל שפופולרי בקרב נהגי אובר, מציג מחירי דלק ואף מציע קופונים.

שינויים אלה מוכיחים כי אובר, ששווי השוק שלה מתקרב ל-68 מיליארד דולר בעקבות סבב גיוס ההון האחרון, עושה מאמצים לפייס את שני צדי השוק שלה: הנוסעים והנהגים. בינואר קיצצה אובר את התעריפים במרבית הערים בארה"ב, במהלך שלא היה פופולרי בקרב נהגים רבים. החברה מחפשת דרכים למשוך נהגים מבלי להעלות את התעריפים. מנכ"ל החברה, טרביס קלניק, הבטיח לבעלי המניות שאובר תעבור לרווח בצפון אמריקה ברבעון השני של השנה הנוכחית. לדברי החברה, היא כבר עברה לרווח בארה"ב ובקנדה.

בינתיים גייסה החברה 3.5 מיליארד דולר בשבוע שעבר מקרן ההשקעות הריבונית של סעודיה, במטרה לממן הרחבת פעילות אגרסיבית באסיה.

הארי קמפבל, שכותב בלוג פופולרי על אובר, אמר כי השינויים אינם עונים על דרישותיהם העיקריות של הנהגים. הנהגים רוצים תעריפים גבוהים יותר וגם אופציה שתאפשר לנוסעים לתת לנהגים טיפ באמצעות היישום, לדברי קמפבל. במסגרת הסדר בן 100 מיליון דולר בקליפורניה ובמסצ'וסטס, הסכימה אובר לאפשר לנהגים לשדל את הנוסעים לתת להם טיפ במזומן, אך הנהגים התלוננו בפני בית המשפט כי הצעותיה של אובר אינן מספקות.

למרות שהשינויים העתידיים אינם עונים על דרישותיהם העיקריות של הנהגים, העריך קמפבל כי תהיה להם השפעה חיובית. "אין ספק שהם ייטיבו עם הנהגים באופן מצטבר" אמר קמפבל. "מדובר בפיצ'רים הגיוניים, לדעתי, מבחינת הנהגים, אבל גם מבחינתה של אובר. אני מכנה אותם פיצ'רים שכרוכים במאמץ קטן מאוד".

שניים מהשינויים שביצעה אובר כבר קיימים אצל יריבתה, Lyft, ספקית שירותי התחבורה השיתופית השנייה בגודלה בארה"ב. אובר אמרה כי מעתה תעניק לנהגים את האופציה לקבל את התשלום המגיע להם באופן מיידי בכל מקום בארה"ב. החברה החלה לבדוק את השירות לפני כמה חודשים בסן פרנסיסקו.