הרדאר של ראדא ישולב במערכות תעש; מנייתה קפצה ב-35%

צבא ארה"ב מתכוון לרכוש מערכת זו במאות מיליוני דולרים ■ ראדא שווה עתה קרוב ל-10 מיליון דולר

מערכת ההגנה של תעש  / צילום: תעש מערכות
מערכת ההגנה של תעש / צילום: תעש מערכות

מערכות רדאר של חברת ראדא ישולבו במערכת ההגנה האקטיבית של תעש מערכות (התעשייה הצבאית), "חץ דרבן", שצבא ארה"ב יצויד בה בשנים הקרובות. דיווח קצר בנושא זה שפרסמה אתמול ראדא, הוביל להתלהבות בשוק ומניית החברה זינקה ב-34.8% במחזור מסחר עצום.

בסיום המסחר, מניית ראדא  ננעלה במחיר של 62 סנט, שמשקף לחברה שווי שוק שמתקרב ל-10 מיליון דולר. ראדא נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק.

ראדא עוסקת בתחום הביטחוני ומתמחה בפיתוח מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה. לפי הדיווח מאתמול, מערכות חץ דרבן שפיתחה תעש, כוללות בתוכן מערכת רדאר קומפקטית של ראדא. בחברה מציינים כי מערכת הרדאר הוטמעה והודגמה בפני אנשי צבא ארה"ב במהלך תהליך הבדיקה שנערך, אך עד כה עדיין לא התקבלו הזמנות למערכות הרדאר מתעש או מצבא ארה"ב.

חץ דרבן היא מערכת קלת משקל שתעש מערכות פיתחה לכוחות היבשה של צה"ל, בשל איום של טילים נגד טנקים (נ"ט) ורקטות RPG על כוחות הרגלים והשיריון שלו. המערכת מותקנת על נגמ"שים וטנקים והיא פועלת באופן אוטונומי.

עם זיהוי של איום המופנה לעבר הכלי שעליו היא מותקנת, המערכת משגרת לעברו מיירט שגורם לפיצוצו או לנטרולו במרחק רב מהכלי שעליו היא מגנה. מנכ"ל תעש, אבי פלדר, העריך לפני כמה ימים בשיחה עם "גלובס" את פוטנציאל ההתקשרות של תעש עם הצבא האמריקאי במאות מיליוני שקלים.

מניית ראדא, שרגילה לתנודות גבוהות בעקבות דיווחים של החברה, נסחרה בחודשים האחרונים בעיקר במגמה שלילית. בעלת השליטה החדשה בחברה היא חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן, שניצלה לאחרונה את החולשה במניה כדי להשתלט על החברה במחיר נמוך יחסית, בעסקה שהיקפה הכולל (השקעה במניות, אופציות והלוואה אפשרית) הוא עד כ-11 מיליון דולר, אך למעשה ההשקעה הראשונית היא של 4 מיליון דולר בלבד.

מחיר מניית ראדא בעסקה עם DBSI היה 23.5 סנט למניה, כך שמחיר השוק לאחר העלייה אתמול גבוה ב-164%. ההשקעה בוצעה לאחר שראדא נקלעה לקשיי נזילות.