חח"י: נתמוך במיזם הסיבים בכפוף להכנסת משקיע

הדירקטוריון אישר חשיפה מוגבלת של 15 מיליון שקל עבור המיזם, לאחר שקיבל הבוקר סקירה על העבודה שעשו חיים בן שחר ואשר בלס ולפיה אין להמשיך ולהשקיע במיזם ללא הכנסת משקיע

יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י
יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י

דירקטוריון חברת החשמל אישר חשיפה מוגבלת של 15 מיליון שקל עבור מיזם הסיבים האופטיים. מדובר בחשיפה שתבוקר על ידי הדירקטוריון בעקבות עבודה שעשו הפרופסורים חיים בן שחר ואשר בלס עבור הדירקטוריון, ובה הם בדקו את כדאיות הפרויקט.

על פי העבודה שהוצגה הבוקר לדירקטוריון, המשך הפרויקט מותנה בהכנסת משקיע אסטרטגי למיזם, משקיע שתהיה לו סינרגיה בין פעילותו לבין התשתיות שהמיזם מקים, ואם בזמן הקרוב זה לא יקרה עלולה להיווצר בעיה שלא תצדיק את קיומו.

ל"גלובס" נודע, כי דירקטוריון חח"י החליט הבוקר לתת צ'אנס למיזם בכפוף למציאת משקיע אסטרטגי במסגרת התהליך שמנהל בנק ההשקעות רוטשילד. הדירקטוריון החליט לפיכך על דחיית תשלומים של 15 מיליון שקל לתקופה של חודשיים בצמוד לאבני דרך להוצאת הכסף.

התנאי הראשון הוא שינוי הרגולציה כך שיתאפשר להכניס את החברות פרטנר וסלקום למיזם - דבר אשר נמנע מהן היום. התנאי השני הוא פתיחת חדר המידע למשקיעים בתוך חודשיים.

דחיית התשלומים מאפשרת למיזם להמשיך ולחבר לקוחות בלבד, אך לא לצורך המשך הפריסה. הדירקטוריון קיבל סקירה על כך שהמיזם סבל מבעיות ניהול קשות והן טופלו.