נתניהו בזירת הפיגוע בת"א: "תפסנו סייען של המרצחים"

רה"מ הגיע למתחם שרונה, שם נרצחו אתמול 4 בני אדם, ופירט חלק מהצעדים שעליהם סיכם הקבינט ■ "שללנו הקלות רמדאן לביקורים בישראל מעשרות אלפים", אמר והוסיף: "לא שמעתי גינוי מהרשות - שמעתי צהלות בעזה וביו"ש"

הפיגוע בשרונה תל אביב / צילום: רויטרס
הפיגוע בשרונה תל אביב / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ה') לזירת הפיגוע במתחם שרונה בתל-אביב, שבה נרצחו אתמול ארבעה בני אדם, והודיע כי "תפסנו סייען של המרצחים". "החלטנו היום בקבינט על שורה של צעדים חריפים. כיתרנו את יטא, משם הגיעו המחבלים, שללנו היתרי עבודה ממאות מחברי החמולות שלהם, שללנו את הקלות הרמדאן לביקורים בישראל מעשרות אלפים, עיבינו כוחות והחלטנו על שורה של צעדים שלא אפרט".

נתניהו התייחס לתגובות לפיגוע ברחבי העולם ולחוסר ההתייחסות מצד הרשות הפלסטינית. "שמעתי בהערכה את הגינויים החריפים והחד משמעיים מהבירות המובילות בעולם. לא שמעתי גינוי כזה מהרשות הפלסטינים. שמעתי את הצהלות בעזה ובחלקים אחרים של יהודה ושומרון", אמר, בהתייחס לחגיגות אתמול, בין היתר בשכם ובחברון. "זה רק מזכיר לנו מול מי אנחנו עומדים ומול מה אנחנו עומדים. אנחנו ננצח", הוסיף.

 

בישיבת הקבינט הנחה שר הביטחון אביגדור ליברמן כי עד להודעה חדשה לא יוחזרו גופות מחבלים לידי הרשות הפלסטינית. עוד נקבע כי על הכפר יוטל כתר מלא, ישללו היתרי העבודה של החמולה שממנה יצאו המחבלים חאלד ומוחמד מחאמרה ויבוטלו ההיתרים שלה לבקר בישראל בזמן הרמדאן. חלק מהצעדים כבר החלו בפועל.

בישיבת הקבינט הוחלט כי תוקם ועדה לבחינת החזרת גופות מחבלים לרשות הפלסטינית. ליברמן הודיע כי עד שתסתיים עבודת הוועדה תוקפא החזרת הגופות. כמו כן, השרים עודכנו כי הועבר התקציב לסגירת הפרצות בגדר באזור תרקומיא עד מיתר, וכי העבודות בשטח יחלו ב-28 ביוני. עד אז, יימשך עיבוי הכוחות בשטח. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיזם את הדיון, הנחה את המטה לביטחון לאומי (מל"ל) לרכז שורה של עבודות מטה בנושאים נוספים, ואלה יוצגו בקרוב לקבינט.