קבוצת דיסקונט זכתה במכרז על קרקע במתחם האלף בראשל"צ

מדובר בעסקה גדולה ראשונה במתחם העסקים החדש של ראשון לציון ■ הקבוצה זכתה במכרז על קרקע בשטח 21 דונם, בעבור כ-105.5 מ' ש' ■ המתחם החדש עתיד לכלול כ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה

קבוצת דיסקונט מתחם האלף / הדמייה: טוטם הדמיות
קבוצת דיסקונט מתחם האלף / הדמייה: טוטם הדמיות

 

עסקה ראשונה גדולה במתחם העסקים החדש של ראשון לציון. קבוצת דיסקונט, הכוללת את בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל וחברת Cal זכתה במכרז שפרסמה עיריית ראשון לציון על קרקע במתחם האלף, קרקע בשטח 21 דונם, בעבור כ-105.5 מיליון שקל. מדובר במכרז הראשון שפורסם במתחם החדש שאושר למתן תוקף רק לפני מספר חודשים ועתיד לכלול כ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה. 

על פי הדיווח של בנק דיסקונט לבורסה היום (ב'), "בכוונת הקבוצה להקים במתחם הנרכש קריה, אליה יועברו ובה ירוכזו יחידות שונות של דיסקונט, מרכנתיל וכאל, לרבות מתקני מחשב. ביצוע הפרויקט והעברת היחידות השונות, ייעשו בשלבים". נציין כי מדובר רק בשלב רכישת הקרקע ועד ייזום הבנייה ואיכלוס ייקחו עוד שנים. עוד נציין שבשלב זה לא מדובר על מעבר יחידות ההנהלה של הבנק לראשון לציון. 

כאמור, מדובר במגרש הראשון המשווק במתחם העסקים החדש, אשר אושר למתן תוקף רק באוגוסט האחרון וכולל 1,000 דונם המיועדים לפיתוח לעסקים, מגורים ובילוי. מלבד 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה עתיד לכלול המתחם גם 5,500 יחידות דיור. על בין היתר צפוי מתחם זה לאכלס בעתיד תאגידים פיננסיים, תעשיות עתירות ידע, מלונאות עסקית, מרכז קונגרסים ותערוכות, מוסדות מחקר ומוסדות חינוך, בצד מתחמי פנאי ומגורים. הזכייה של קבוצת דיסקונט כעת מהווה סמן דרך ראשון הנוגע לביקוש של גופים גדולים למתחם. נציין כי לאחר אישור התוכנית למתן תוקף הועלתה השאלה האם מתחם עסקים כה גדול יוכל לקלוט חברות גדולות לאור הטענות על בינוי מאסיבי לתעסוקה ומשרדים בשנים הבאות, ולמרות הצלחת המכרז הנוכחי, שאלה זו תיבחן לאורך השנים הקרובות. במקביל, נזכיר כי השטח אותו תאכלס קבוצת דיסקונט בשנים הבאות יוביל בהכרח גם ליציאת הקבוצה משטחים אחרים אותה היא שוכרת במקומות אחרים, מה שגם ישפיע על משוואת ההיצע והביקוש למשרדים ותעסוקה.

מתחם האלף, ממוקם ממערב לנתיבי איילון, עם גישה לכביש 20 וכביש 431, כמו גם לתחנת הרכבת משה דיין. בנוסף, נמצא המתחם במפגש של שלושה קווי הרכבת הקלה העתידית שמפותחת בימים אלה בגוש דן.

 

נזכיר כי כמחצית המתחם בבעלות פרטית וכמחציתו בבעלות העירייה, כאשר המכרז הנוכחי היה על מגרש בבעלות העירייה. מכרזים נוספים צפויים להתפרסם בקרוב על הקרקע שבבעלות בעירייה ובהמשך גם על הקרקעות הפרטיות.

"החלום להפוך את ראשון לציון למרכז העסקים החדש של מדינת ישראל מתחיל להתגשם", כך אמר היום ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, "אישור תכניות האלף יוצר את האפשרות למיטב החברות במשק להקים את ביתן במיקום האופטימלי במדינת ישראל בלי הפקקים של גוש דן, בצמידות מיידית לכבישים מהירים, קו רכבת כבדה ושלושה קווים של הרכבת הקלה. אני מברך את בנק דיסקונט, את חברת Cal ובנק מרכנתיל, שלושה גופים פיננסים מצמרת המשק הישראלי, על שבחרו להקים את ביתם בראשון לציון. בקרוב הם יוכלו לספר על הבחירה הטובה שעשו ולהוכיח אותה ליתר חבריהם בצמרת העסקית במדינת ישראל". צור גם מגלה כי במסגרת שיווק הקרקע במכרז, החליטה העירייה למשוך גופים גדולים על ידי ארנונה מופחתת.