עליות בבורסות אירופה; הדאקס קופץ 0.9%

החוזים העתידיים נסחרים בעליות ■ הפד לא צפוי להעלות היום את הריבית אך המשקיעים יחפשו רמזים לגבי המדיניות העתידית ■ מחר: החלטת הריבית ביפן ■ ה-MSCI החליטה לדחות את הכללתן של מניות סיניות מסוג A למדד השווקים המתעוררים המרכזי שלה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

לאחר רצף ירידות שנמשך מספר ימים, המסחר בבורסות אירופה מתקן היום (ד') ונסחר במגמה חיובית מובהקת. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בעליות לקראת החלטת הריבית של הפד היום. מחר תפורסם החלטת הריבית ביפן.

 

אתמול שוקי העולם נסחרו במגמה שלילית על רקע החשש הגואה ממשאל העם בבריטניה, שעלול להוביל לפרישתה מהאיחוד האירופי. על רקע חוסר הוודאות הגובר, המשקיעים נוהרים לנכסים הנחשבים לחוף מבטחים כגון האג"ח הממשלתיות. אתמול תשואות האג"ח של גרמניה ירדו לראשונה בהיסטוריה לרמה שלילית והיום עדיין נסחרות מתחת ל-0%.

בזירת המאקרו פורסם היום שיעור האבטלה בבריטניה, שירד ל-5% בשיעור שנתי בחודש אפריל, בעוד בשוק ציפו כי שיעור האבטלה יוותר על כנו ברמה של 5.1%.

בהמשך פורסם המאזן המסחרי בגוש האירו לחודש אפריל, שהצביע על גידול בעודף המסחרי לרמה של 28 מיליארד אירו, לעומת צפי לגירעון מסחרי חודשי של כ-2 מיליארד אירו לרמה של 21.6 מיליארד אירו.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה חיובית, בהובלת הבורסה בשנחאי. 

 

ביפן המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית והמדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי מחר, ובינתיים נושאים עיניים לעבר הפד שיפרסם היום את החלטת הריבית. אומנם קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שהפד לא יפעל החודש אך המשקיעים ינסו לדלות רמזים לגבי המדיניות העתידית של הפד. 

חברת MSCI החליטה לדחות את הכללתן של מניות סיניות מסוג A למדד המרכזי שלה לשווקים המתעוררים. זאת לאחר שמשקיעים מוסדיים בינלאומיים אותתו כי הם מעוניינים לראות שיפור נוסף בפתיחות של שוק המניות הסיני.