הבנקים: לפרסם את הדוח עליו התבססה ועדת שטרום

איגוד הבנקים הגיש עתירה לביהמ"ש, לאחר שבאוצר סירבו להעביר לו את דוח מקינזי המלא ■ לטענת האיגוד, "ישנם פגמים מהותיים בעבודת מקינזי"

שטרום. "החשיבות של גולן טלקום היא דווקא בכך שיש לו דבר אחד - סלולר" / צילום: אוריה תדמור
שטרום. "החשיבות של גולן טלקום היא דווקא בכך שיש לו דבר אחד - סלולר" / צילום: אוריה תדמור

הבנקים נגד משרד האוצר. ל"גלובס" נודע כי הבנקים עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות איגוד הבנקים בדרישה מהאוצר לפרסם את הדוח שהכינה חברת הייעוץ מקינזי לוועדת שטרום, ושעל בסיסו התקבלו לכאורה מסקנות הוועדה.

בית המשפט קבע דיון בעתירה לחודש הבא, 18 ביולי. העתירה הוגשה בידי משרד ש. הורוביץ ושות'.

השבוע הציג שר האוצר משה כחלון לממשלה את מסקנות ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הבנקאית. באיגוד הבנקים מבקשים לקבל לידיהם את העבודה שהכינה חברת הייעוץ מקינזי, שהיוותה בסיס לכתיבת המסקנות, הכוללות בין היתר את הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים.

העתירה של איגוד הבנקים הוגשה כאמור נגד משרד האוצר, ונכתב בה: "עיון בדוח הביניים של ועדת שטרום מעלה, בין היתר, כי הוועדה הסתמכה על דוח שהכינה חברת מקינזי לבקשת משרד האוצר. עיון בדוח הביניים של ועדת שטרום מעלה כי דוח מקינזי שפורסם הוא דוח חלקי. חלק מהנתונים עליהם הסתמכה ועדת שטרום אינם מופיעים בדוח מקינזי שפורסם, וגם הנתונים עליהם התבססו השקפים השונים המופיעים בדוח מקינזי חסרים".

עוד מציינים העותרים כי בחודש מארס האחרון הם פנו למשרד האוצר בבקשה לקבל את דוח מקינזי המלא, אולם רק מספר שבועות לאחר מכן התקבלה מהאוצר תשובה שהוא החליט לדחות את הבקשה.