המו"מ למכירת אי.טי.ויו עבור 16 מיליון ד' - בשלבים מתקדמים

כך הודיעה החברה ■ אם תתבצע העסקה, החברה תימחק מהבורסה

טוד דולינגר / צילום: רפי קוץ
טוד דולינגר / צילום: רפי קוץ

חברת אי.טי.ויו מדיקל , המפתחת מכשיר להנשמה מלאכותית, הודיעה היום (א') כי המגעים למכירתה לפי שווי של 16 מיליון דולר (מהם 12.6 מיליון דולר במזומן והיתר בנטילת התחייבויות של החברה), הגיעו לשלבים מתקדמים. שווי החברה היום בבורסה בתל אביב הוא 47.4 מיליון שקל, כלומר העסקה כבר מתומחרת במחיר המניה, אף שאיננה סופית. מדובר בעסקה למכירת החברה במלואה ואם היא תבוצע, החברה תימחק מן המסחר.

אי. טי.ויו היא חברת מכשור רפואי שהחלה להיסחר בתל אביב לאחר שמוזגה לשלד בורסאי ב-2010. בשיאה נסחרה החברה לפי שווי של 61 מיליון שקל, אולם ברוב תקופת המסחר שלה בבורסה השיגה שוויים נמוכים מזה שבו היא צפויה להימכר אם אמנם תתממש העסקה.

עיקר פעילותה של החברה הינה בפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי בתחום הפיסיולוגיה הנשימתית. מוצריה הם צינור הנשמה חד קני, אשר בקצהו התחתון מותקנת מצלמת וידיאו דיגיטלית זעירה, צינור הנשמה דו קני עם מצלמת וידיאו וחסם ריאתי.

עד לסוף הרבעון הראשון של 2016 נמכרו מוצרי החברה בהיקף מצטבר של כ-27 מיליון שקל. במהלך השנים 2013 ועד הרבעון שהסתיים ביום 31 במרס, 2016, נמכרו באירופה, ארה"ב, דרום אמריקה, המזרח הרחוק, אוסטרליה וישראל מעל 67 אלף יחידות של מוצרי החברה המתאימים לביצוע פרוצדורות רפואיות.

החברה היא בוגרת חממה טכנולוגית בשליטת חברת טרנדליינס, הנסחרת בבורסה של סינגפור. בעלי המניות העיקריים בה הם ריצ'רד זיטלמן (18.8%), קבוצת טרנדליינס (15.5%), חממת טרנדליינס משגב (10%), מגדל (10%) ודניאל מגן (7.7%).